• Nannalie

Hur 17 lägger man in bilder på blogger.com?

Hur jag än gör kan jag inte begripa hur man lägger upp sina bilder som tex bakgrund eller i inlägg

SNÄLLA hjälp mig jag har precis registerat mig där och vill komma igång nu

• Svar på tråden Hur 17 lägger man in bilder på blogger.com?
  • listo

Om du ska lägga in något i själva bloggbakgrunden så måste du in och pilla i "template" i HTML-koden.

Vill du ha in en bild i ett inlägg så kan du fixa det i själva inlägget. I raden med knappar (fet stil o.s.v) finns en ikon som ser ut som ett foto eller en tavla. Klicka på den så får du upp ett fönster där du får lägga till en bild från din hårddisk eller från en webbplatsadress.

• Nannalie

Ja den lilla ikonen har jag hittat och jag har lyckats få det till LÄSER IN BILD men sen händer ändå ingenting det blir inga bilder i bloggen ändå...

• listo

När den har läst in klart ska du få upp en till ruta där du får trycka "Slutför" eller något liknande, sedan hamnar bilden i inlägget...
    men kolla hjälpen på blogger.com, där kan du säkert hitta tips på vad som kan vara fel om det inte funkar

• Nannalie

Är mina bilder för stora kanske? Hur gör man bilderna mindre lr måste man ta nya kort med sämre upplösning...gasch jag e hel körd på detta

• Nannalie

Herregud det funkade det var mian bilder som var 20 ggr för stora än vad de fick vara så...

• Forsea

Hej hej...jag har laddat ner PICASA2 som är ett gratisprogram genom google som blogger ligger under... Fördelen är att du direkt från Picasa kan lägga upp dina bilder! så smidigt! Prova! Jag lovar att du blir fast! Picasa har så många kul sätt att spara och redigera bilderna på också! Lycka till!

Svar på tråden Hur 17 lägger man in bilder på blogger.com?