• Anonym (bortkommen)

Hjälp! Hur ska jag bjuda ut honom?

Jag har under vintern separerat från min ex sambo. Nu är det en kille på jobbet som jag är intresserad av. Han har varit tjänstledig hela vintern och vet förmodligen inte att jag är singel nu. Jag tror att han är singel men jag är inte 100% säker.

Vi pratar en hel del på jobbet och han är alltid glad och trevlig (för att inte tala om jättesnygg!). Men jag vet inte hur jag ska komma mig för att bjuda ut honom. Vi har gemensamma intressen och kompisar och träffas utanför jobbet ibland men det är samma sak där. Dessutom tänker jag att om han inte vet att jag är singel så ser han mig helt som en kompis och vi kommer aldrig att komma till ett läge där det blir naturligt för mig att bjuda ut honom.

Några råd eller kanske någon som vill ge mig en spark i baken så att jag kommer till skott?

• Svar på tråden Hjälp! Hur ska jag bjuda ut honom?
  • Anonym

Varför inte ta chansen och höra om en middag en kväll? Det gör ju inte ont att fråga

• Tesserese

Fråga om ni ska ta en öl (eller fika) efter jobbet?! Eller som du skrev, ni hade gemensamma intressen..fråga om ni ska hitta på nått sånt någon helg..och slink in att -ja jag är juh singel nu så man är ju lite ensam på helgerna....haha...näe usch va jag e dålig på sånt här...har vart sambo i 8 år..haha!
    Samla mod nu tjejen Du kommer fixa det!!
    LYCKA TILL!

• AlexandraK

Fråga först om han har flickvän... Svarar han ja så låtsas bara vara lite nyfiken vem de e osv...

Säger han NEJ (jippie!!) så kan du gå vidare o fråga:
    - Då kanske vi kan gå ut och äta middag nån kväll?

Så fattar han att du vill mer än att vara kompis...

Lycka till!

• Anonym (bortkommen)

Tack för era svar!

Jo, jag vet att jag först och främst måste ta reda på om han har flickvän eller inte. Jag ska göra det nästa gång jag pratar med honom, nu har jag bestämt mig för det!

Jag har också varit sambo i många år och innan det var jag student och då hade jag aldrig det här problemet vad jag minns, det var liksom självklart att gå ut med någon om man var intresserad.

Vad gör man om det blir fel? Tänk om han tittar konstigt på mig och hittar på en undanflykt om jag bjuder ut honom på fika efter jobbet? Eller om vi börjar dejta och sedan upptäcker att det inte var något, då blir det ju pinsamt att ses på jobbet efteråt. Varför funderade man inte på det när man var 20?

Om jag tänker på hur jag fungerar så skulle jag bli ganska chockad om en arbetskamrat bjöd ut mig så där utan förvarning. Om jag däremot skulle märka innan att han var intresserad och han sedan bjöd ut mig så skulle det bli mindre konstigt, antingen skulle jag bli glad och svara ja eller också avböja. Hur gör jag så att han inser att jag är intresserad utan att säga något direkt?

• AlexandraK

De var de jag menade. Om du först frågar om han har f-vän, o sen bjuder ut honom (om han e singel) så borde han fatta att du inte bara vill gå ut o äta middag som vän. för i så fall hade det ju inte spelat ngn roll om han hade f-vän eller ej.

det e jättesynd om du struntar i det - då kommer du aldrig veta vad som hade hänt OM du bjöd ut honom.

om det nu inte fungerar blir det nog lite halvkonstigt i början på jobb - men ni kommer över det (har varit i den situationen).
    jobbar ni MKT tsm, så ni umgås hela tiden på jobb?

lycka till!

• Anonym (bortkommen)

Tack Alexxia!

Vi jobbar på samma kontor med ca 100 anställda, vi sitter i samma korridor men vi har inte samma arbetsuppgifter, i alla fall inte just nu.

Det är ju det där att våga lämna ut sig som man gör om man bjuder ut någon. Då visar man att man är intresserad och det kan antingen vara positivt eller bli pinsamt och det är det senare jag är rädd för. Men man måste väl våga något, annars står man där som ett fån och drömmer om allt som kunde ha varit

• Anonym (bortkommen)

Arghh, jag pratade med honom idag och jag kommer mig inte ens för att fråga honom om han har flickvän. Nästa gång vi pratar ska jag fråga om hans semesterplaner, då borde jag kunna få in frågan om han ska vara ensam eller med släkten eller kanske med flickvännen

Hur jag ska kunna bjuda ut honom är nästa problem. Varför måste han vara så snygg???

• Tesserese

Jaaaa kom igen nuuuu *hejar på*

• Anonym (bortkommen)

Idag har jag i alla fall frågat honom om han har flickvän och det har han inte (jippie!!). Men när ska jag kunna fråga om han vill gå ut med mig? Han sitter ensam i ett annat rum i samma korridor som jag. När han inte är på sitt rum så är han i fikarummet och där sitter vi alltid många runt samma bord. Jag kan inte fråga mitt bland allt folk om han vill gå ut och äta med mig. Ska jag gå in på hans rum? Så pinsamt om det står någon strax utanför och råkar höra... Idag hade han dessutom dörren stängd, jag tror att han har en deadline snart.

Svar på tråden Hjälp! Hur ska jag bjuda ut honom?