• Brucean

Skoda Fabia

Vi måste köpa ny bil!

Så nu har jag stora våndor, jag vill inte att det ska bli för dyrt, har aldrig lagt större summor pengar på bil tidigare dvs över 10. Har beg. kännare lite överallt, men då handlar det om ca 20 år gamla bilar - och jag e aningens trött på komforten. Plus att det ska heeela tiden mekas med dem och det blir mer och mer krångligt då jag flyttat lång i från min far som e den som stått för alla gratis lagnigar.

Så nu vill jag ha en bil som en "ny" senast 02, i prisklass MAX 60 000 och jag hittar många Skoda Fabior i den prisklassen och mindre - och jag upplever den som en söt lite bil... Men vet eg. inget om den.

Ni som har en (kombi el. vanlig) vad tycker ni?
    Om ni köpte beg. vad gav ni?
    Pris försäkring, skatt, service?
    Vad har ni problem med?
    Ja, jag vill helt enkelt ALLT!

Och ni som tycker Skoda e skit - varför....

• Svar på tråden Skoda Fabia
  • Eleora

Har en Skoda Fabia classic combi. Vi gav 80 000 för den, en -04 som hade gått 1998 ungefär och då ingick splitternya vinterdubbdäck. Vi är mycket nöjda....drar lite (senast vid motorvägskörning 30 mil- 0,57) och den är skön. Inga problem alls!

• Dofilus

Fabian är rejält liten

Och som alla andra Skodor är den, i mitt tycke, extremt tråkig interiört (håller väl mer eller mindre på att avlida av tristess när man sitter i den)

Och de som jag vet som har haft Skodor (iofs Octavia) har haft kvalitetsproblem (mer eller mindre inneboende på verkstad).

• Brucean

Hallllllllllååååååååååååååå är det verkligen ingen som äger en Skoda Fabia???

• K J N

Fabian är allmänt populär och brukar anses som ett säkert kort.

Vettig ekonomi och ofta vinnare i facktidskrifternas olika biltester.

• uw74

Har en Fabia Combi -06. Trivs mycket bra med bilen. Går billigt och hittills utan problem. Servicen brukar väl gå på en 2500 kanske? Övriga siffror har jag inte i huvudet. Skulle jag skaffa ny bil igen skulle jag absolut kunna tänka mig en Fabia.

• Pixboy

Bra liten bil som placerar sig bra i test. (Släkt med Volkswagen Polo) Men märket Skoda är totalt statuslöst men struntar man i det är det en bra bil.

• plisseplosse

Min svärmor har en -01:a. Hon är supernöjd. Inga dyra fel och går som en klocka.

• Brucean

Tack snälla för alla svar...

Står fortf. i valet och kvalet men lutar allt mer åt att dte blir en....
    Efterlyser dock fler kommentarer...

• Theresa W

Vi hade en skoda fabia-02 innan vi fick barn. Enligt oss en super bra bil för dom pengarna. Kommer tyvärr inte ihåg vad vi gav för den men andra hansvärdet var bra. Tyvärr fick vi inte plats med barnvagnen i den så det fick bli en Skoda felicia combi istället. Fabian var bensin snål och skön att köra/åka i.Har för mig att försäkringen inte heller var så farlig.

När vi inte behöver vagn längre kan jag helt klart tänka mig att köpa en igen. Så jag tror att du blir nöjd! Åk och provkör en så får du känna hur den känns.
    Lycka till!

Svar på tråden Skoda Fabia