• Niinis

Sandaler med öppen eller stängd tå på dagis??

har nyss köpt sandaler med öppen tå till min son, men nu undrar jag om han verkligen kan ha dom på dagis? vad har era på dagis och hur gamla är barnen? min son är 3 år (egentligen blir han 3 i oktober då han är född för tidigt)

• Svar på tråden Sandaler med öppen eller stängd tå på dagis??
  • Niinis

ne jjag läste i en annan tråd här att det inte var bra på de minsta barnen, tänkte om han kan skada tårna?långsökt kanske? vet inte..

• keepthefaith

från en dagis fröken...

kklart han kan ha dem på dagis om ni vill,men jag själv tycker det är lite otäckt när de cyklar och bromsar med fötterna,detta gäller sparkcyklar också.
    Jag har sett riktigt "trasiga" tår.

• rollergirl

Tror det går bra, min dotter har alltid haft sandaler med öppen tå som sommarskor på dagis. Jättepraktiska, svala skor, tycker jag!

• Tant Green

Vi köpte sandaler med stängt tå främst för att min mamma som jobbar på dagis tyckte att det var så hemskt med alla trasiga tår som brukar bli i öppna sandaler. Men min dotter är bara 2 år, de lugnar väl kanske ner sig sen och har lite bättre koll på fötterna.

• Belana

Eftersom lille sonen (knappt 2) cyklar hela dagarna på förskolan med fötterna (inte pedaler), så blev det stängd tå för oss. Funderar på att köpa ett par med öppen tå också, som han kan ha när han badar.

• Niinis

ja det var som jag misstänkte då:( får nog sätta på honom vanliga gympa skor imorgon innan jag hunnit köpa ett par med stängd tå. men det är ingen fara han kommer kunna använda dom med öppen tå hela sommaren då han är ledig!

Svar på tråden Sandaler med öppen eller stängd tå på dagis??