• AnDan

    Wolksvagen Sharan - anyone?

    Hej.

    har fallit för denna söta minibuss.

    Någon som har någon erfarenhet av den?
    Bra?
    Dålig?

    Förlåt att jag tjatar om bilar, men kan verkligen ingenting om det.

  • Svar på tråden Wolksvagen Sharan - anyone?
  • vw frippe

    har hört av en polare som jobbar i en bil verksta att det är hyffsat med problem med dem. tycker själv att den nya karossen är grym.

  • fsu

    kolla om det är kamkedja på modellen. den bör bytas av aktoriserad verkstad vid 15 000 mil. det blir väldigt dyrt om den går av. viktigt med en servicebok som är ifylld. Ännu viktigare är det om det gäller modellen med V6 motorn att kedjan är bytt.

  • mannen73

    Vi hade en 97:a som firmabil för längesedan. Den var totalt värdelös. Problem hela tiden. Särskilt många elfel.

  • Angelven

    Tveksam till folkvagn - de hamnar ju alltid sämst i verkstadundersökningarna - varför inte ta Seat Alhambra eller Ford Galaxy istället ?

    Själv försökte jag köpa en Ford (Kindwalls i sätra/stockholm) men efter att ha misslyckats med att få prata med en försäljare (pengarna i handen, pekar, den där skall jag ha! (ungefär)) så blev det till sist en Peugeot 807 - och den är jag helnöjd med.

  • jdrock

    Angelven: men Seat är väl gjort på folkvagnsdelar?

    har sj en Jetta som jag är jävligt nöjd med barnvagn och två STORA resväskor får plats i den sen drar den bara 0,5 l milen.

  • Angelven

    Jag har inte något emot folkvagnsdelarna - det är stället som byter dom som det är fel på

    En VW passat vore trevlig - eller som sagt en Sharan - men det faller på den usla kundnöjdheten år efter år på verkstäderna.

  • jdrock
    Angelven skrev 2007-07-26 19:40:22 följande:
    Jag har inte något emot folkvagnsdelarna - det är stället som byter dom som det är fel på En VW passat vore trevlig - eller som sagt en Sharan - men det faller på den usla kundnöjdheten år efter år på verkstäderna.
    jo iofs, letar sj efter en chrystler voyager eller en pontiac transporter eller vad dom heter,

    men helst vill jag ha en cheva van men det går inte gumman med på:(
  • Muppenn

    Tjena är själv sugen på en sharan...
    Alla bilar har nån form av sjukdom och kommer alltid att ha.
    Gjorde praktik på en vw firma 4 veckor hade in 1 sharan med ett mindre fel.
    Folkvagn är betydligt mer lättskruvade en cheva och crysler enligt min mening.
    Hade dock inte valt v6an utan en vanlig fyra.
    Men de är ju min privata åsikt.
    Är utbildad mekaniker inte direkt världens bästa men inte heller den sämsta hehe.

    Lycka till iaf

  • Muppenn

    Tjena är själv sugen på en sharan...
    Alla bilar har nån form av sjukdom och kommer alltid att ha.
    Gjorde praktik på en vw firma 4 veckor hade in 1 sharan med ett mindre fel.
    Folkvagn är betydligt mer lättskruvade en cheva och crysler enligt min mening.
    Hade dock inte valt v6an utan en vanlig fyra.
    Men de är ju min privata åsikt.
    Är utbildad mekaniker inte direkt världens bästa men inte heller den sämsta hehe.

    Lycka till iaf

  • Zonk

    Volkswagen Sharan är samma bil i botten som Seat Alhambra och Ford Galaxy (Ford är ursprungsmodellen). De lider ofta av problem som blir kostsamma och blir fort skabbiga. En gammal konstruktion (som de flesta av Fords modeller) som lever kvar i åttiotalet även vad gäller motorer/växellådor. Jag var själv intresserad av en Sharan när vi letade efter familjebil, men efter att undersökt vad de gick för, var det bara att låta bli...

    Vi skaffade en VW Touran istället och det har jag inte ångrat (mycket bättre motoralternativ - snåla men starka - och trevliga automatlådor, antisladdsystem som fungerar m.m.). Tyvärr svåra att hitta begagnade pga den stora efterfrågan (och det finns en anledning till det). Annars är Passat en bra bil för barnfamiljer, med väl tilltaget baksäte bl.a.

    Att köpa amerikanskt (Cheva m.fl.) är något jag inte förstått mig på - bekväma och rymliga, men med törstiga motorer och väghållning som en gunghäst och de har inte hängt med i utvecklingen.

  • BonusJocke

    Köpte mig en Sharan V6 -02 för en månad sen och är än så länge nöjd med den. Går mjukt och skönt och är rymlig. Visst drar den mer bränsle än andra bilar men det beror ju hur man kör med.

    Jag är nöjd men hör av mig när jag ändrat mig.....

Svar på tråden Wolksvagen Sharan - anyone?