• MeNoLike

Hur mycket potatissallad räknar man per portion?

Hur mycket potatissallad räknar man per portion?
    Ska ha dop och funderar på hur mycke man behöver köpa... Nån som jobbar med mat som vet??

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Svar på tråden Hur mycket potatissallad räknar man per portion?
  • mysrester

Eh förresten, om det är köpt så inte mycket alls. Sån är bara äcklig.

• sofsan

På mitt jobb räknar vi 2 hg/ person men som sagt alla äter ju olika!

*Mamma till världens goaste kille*
  • Sara Li
    mysrester skrev 2007-06-26 22:19:21 följande:
    Eh förresten, om det är köpt så inte mycket alls. Sån är bara äcklig.
    Man kan köpa himla god potatissallad från t ex Ica som de gör själva. Man måste inte köpa färdigpackade som t ex Rydbergs och Dans...

Jag kan tänka mig att man räknar 150 gram per person.
    Mamma älskar Tove född 06-10-06
  • mysrester

Sara Li, ja sådana e goda förstås, men inte de där sörjorna som görs på fabrik, trodde det var sådant TS menade.

• Sara Li
    mysrester skrev 2007-06-26 22:21:17 följande:
    Sara Li, ja sådana e goda förstås, men inte de där sörjorna som görs på fabrik, trodde det var sådant TS menade.
    Vi vet ingenting Hon skrev bara att hon skulle köpa Inga spekulationer på FL vet du väl! Fy fy fy!
  • mysrester

Jag tror alltid det värsta om folk

• MeNoLike

Jag skiter i om det är nån här som inte tycker om potatissallad.. jag undrade hur mycket man äter ca per person... inget annat, märket är redan bestämt oavsett vad visa här tycker

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • mysrester

Menolike, ja men jag menade bara att hur mycket man äter beror på sorten av potatissallad.

• Sara Li
    MeNoLike skrev 2007-06-26 22:25:02 följande:
    Jag skiter i om det är nån här som inte tycker om potatissallad.. jag undrade hur mycket man äter ca per person... inget annat, märket är redan bestämt oavsett vad visa här tycker
    Jag jobbar med mat och jag har för mig att det är 150 gram som man brukar räkna per person. Men ta 200 gram för säkerhets skull.

Jag bara försvarade dig när jag skrev det där första om att det faktiskt finns god potatissallad att köpa också. Men ursäkta om du blev stött för det. Jag ska inte öppna min käft igen. Eller skriva mer.
Svar på tråden Hur mycket potatissallad räknar man per portion?