• Linda25

Knäpper i ryggen

Hejsan...
    Det är första gången jag skriver här..har mest läst innan men nu har jag en fråga..
    Det är så att jag är gravid i v.16 och när jag har suttit still ett tag så knäpper det till i ländryggen..det gör inte ont men det e lite obehagligt..
    Det brukar knäppa till en gång men nu har det börjat knäppa till två gånger..
    Det e som om koterna ligger fel o rätar till sig...
    Är det någon som känner igen det?
    Kram Linda

• Svar på tråden Knäpper i ryggen
  • Upptagen

Jag är i v. 34 och ofta när jag tex reser mig ur sängen så knäpper ryggen/höfterna som bara den! Vet inte vad det beror på däremot...

• Medsyster

Låter som du har en buktande disk någonstans i ländryggen. Det brukar "knäppa då precis som du beskriver det. Man brukar inte ha någon speciell smärta. Det kan komma utan att man kan "hitta" en exakt orsak till varför det dyker upp.Har varken med ålder, träning, etc att göra. Kan förekomma hos en normalt frisk person. Men det kan var jobbit precis som du beskriver det. Skulle kolla upp det om jag vore dig hos en ortoped spec.(du kan söka någon privat direkt istället för att gå genom din vårdcentral, går fortare så..) samt en kunnig sjukgymnast.

Lycka till!

Kramar Medsyster

Svar på tråden Knäpper i ryggen