• mammutten81

Jag ska sy kuddar, vart köper man fyllning?

Jag ska sy kuddar till sängen, och hade först tänkt göra vanliga överdrag, men jag sk agöra en avlång "korv" också, men var köper man vadd?
    Behövs ju rätt mycket.

Eller kan man ta med kudden och fylla den hos textilieaffären och sen väga?

Vad ligger priset på?

• Svar på tråden Jag ska sy kuddar, vart köper man fyllning?
  • tjenixen

ingen aning. När jag gör kuddar så köper jag färdiga innerkuddar och ser syr överdrag bara. beror ju helt på hur stoppade du vill ha dem, mjuka eller hårda mm.

• MissKate

Men gumman, jag tror du kan köpa färdiga korvar, på IKEA bl.a.

Värst vad huslig man kan vara.

• Abrakadabra

Vadd finns mycket riktigt i textilaffärer. Har tyvärr ingen koll på pris. Man kan säkert göra som du säger, ta med det färdiga fodralet till affären. Nu ska du ju ha specialformat, annars har jag någon gång köpt en färdig kudde på Ikea. Jag köpte med överdrag (som jag gav till en kompis) eftersom jag hittade med rätt format, annars har de ju enkla innerkuddar också.

Om du vill kunna tvätta, så kan det vara en fördel att sy en innerkudde som du fyller med stoppning, och sedan ett överdrag av det snygga tyget Du kan förstås tvätta hela kuden med stoppning och allt, men det finns alltid risk att fyllningen korvar sig etc.

• mammutten81

Tack för alla tips!

Jaha Gumms, färdiga körvar på IKEA, då får jag kolla där.
    ( ja visst e man huslig..hehe)

Smart tips att sy innerkudde och fodral för sig, tänke jag inte ens på!

Tackar och bugar!

• Mamsis

Jag tar överblivna innertäcken eler tom en tunn bäddmadrass och rullar ihop. Fyrkantiga kuddar använder jag Ikeas "sov"kuddar för 15 kr. De blir perfekt fluffiga om man trycker in dem i ett överdrag på 50x50 cm.

• Brucean

VAd smart det lät mammis ska sno ditt tips från TS :- D

• Brucean

mammi svad det inte utan mamsis.... sorry

Svar på tråden Jag ska sy kuddar, vart köper man fyllning?