• MoonFlight

ABC-Design - Vagn

Jag har hittat en vagn som jag funderade lite på då jag tycker den ser ut att passa mig perfekt. Men frågan är, hur är kvaliteten??
    Slänger man ut 5-7000 på en ny vagn vill man ju gärna att den håller ett tag i alla fall.

Vagnen jag är intresserad av finns på www.barnvagnar-webbutik.com/ välj barnvagn och sedan är det den 2:a uppifrån:
    Zoom - syskon/tvillingvagn från Tyska ABC DESIGN

Även en liten följd fråga, om du bortser från märket, vad tycker du om vagnen som syskonvagn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-27 10:17:28:
    Klicka även på ANDRA FÄRGER på hemsidan så får ni fram fler variationer på vagnen.

• Svar på tråden ABC-Design - Vagn
  • Pernilla3

har bara sett deras andra syskonvagn (på bredden) i verkligheten och den var inte mycket att hurra för enl min och sambons personliga åsikt. kändes inte alls som bra kvalité. Denna vagn kan jag dock inte uttala mig om..fiffigt med en vagn på längden.

vi köpte akta gracos stadium duo som är en syskonvagn på längden också..men det finns ingen ligginsats, man får använda mjuklift. den vagnen kostade 1000 kr (förra årets färg)har inte börjat använda den..så än så länge är vi ju nöjda =)

• MoonFlight

Ok, har inte sett någon på riktigt så det är ju svårt att säga hur dom är så. Dom har ju butik i Malmö så man får väl ta och svänga förbi när man åker ner till Danmark eller nåt.
    Har du bild på den vagnen som ni hade??

Någon annan som har några tankar??

• Pernilla3

Ska lägga upp en i mitt galleri

• Pernilla3

hittade inte den bilden på just vår vagn..min sambo har ändrat i mapparna. Men du får en länk till deras sida.

www.akta.se/

• Pernilla3

klicka på produkter och sedan barnvagnar och så på stadium duo.

• MoonFlight

Den såg helt ok ut men jag gillar min mer, eftersom man kan ändra håll på sätena, byta mellan dom olika varianterna samt ha bilbarnstol i.

• goagummor

Hej!
    Jag har en enkelvagn av abc som jag har varit mycket nöjd med. Kanske inget som håller för fler än tre barn, men finns det så många vagnar som gör det? Jag har provkört både syskonvagnen på längden och på bredden, men beslutade mig att inte köpa deras av följande anledningar. På längden: Svår att komma runt hörn med. Bor i en trång lägenhet i ett gammalt hus och vill gärna förvara vagnen inomhus. På breddeenvagnen kändes lite sådär i kvaliten av tyget i främst suffletten, men vägdes definitivt upp av priset som de hade då ca 3500kr (barnvagnsfabriken i askim) Den föll dock på att bredden är 83 cm och de flesta dörrar är runt 80 cm. De flesta "svenska" vagnarna har därför ett breddmått på under 80 cm.
    Det är verkligen inte lätt det här med syskonvagnar....

• Pernilla3

jo det är ju fördelen med "din" vagn. men bilbarnstol kan du ha i akta gracon också.

• MoonFlight

Goagumman: Har barnvagnsfabriken i askim dessa vagnar oxå??
    Skulle ju vara perfekt då är det ju inte så långt att åka *hoppas*.
    Men vart exakt ligger den?? Ringde nummerupplysningen och dom hade ingen aning sist vi skulle dit.

• Pernilla3

Måste tillägga att den var verkar ju riktigt bra..bara genom att se på bilderna och alla kombinationer det är på sitsarna.
    Känns dock för avancerad för oss eftersom vår dotter är 2 år och 9 månader när syskonet kommer.

• MoonFlight

Det var just därför jag gillade den. Sonen kommer vara 1 år och 8 mån när syskon kommer. Ja frågan är ju om man ska ha sådan vagn eller om en sådan: www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp&months=24
    är smidigare att ha... och en ståbräda som man kan sitta på är bättre... HJÄLP =)

• Pernilla3

Jo det var ju smidigt det med..men såg fult ut om jag får säga så.
    Det är svårt det där. vi dividerade mycket men kom fram till att en syskonvagn är nödvändig för oss eftersom Tuva väldigt gärna åker vagn. Blev ju ingen avancerad eftersom vi inte vet hur länge vi kommer ha användning för den. men Tuva tyckte jättemycket om gracon..hon fick provsitta olika vagnar =)

• Lorena86

någon som vet om man kan ha sittdelen i liggläge???? har beställt den men jag tvekar stort eftersom de visar inte om sittdelen kan fällas ner till liggläge om barnet har somnat! snälla hjälp mig och visa gärna ett foto när den är i liggläge.....

Svar på tråden ABC-Design - Vagn