• felicia76

Min 5 1/2 månaders "slår sig på magen"???

Min väldigt aktiva och pigga drygt fem månaders kille har börjat slå båda armarna på magen/revbenen... ser inte vidare skoj ut. Ngn som vet varför?
    Han är väldigt aktiv både dag som natt i sömnen och vill gärna börja krypa men kan inte ännu.
    Han ser inte ut att ha ont när han gör det och det är inte rött på huden där han slår. Det är som att när han blir glad och exalterad viftar han med armar och händer men tycker det ser otäckt ut.
    Ngn annan som känner igen detta?

• Svar på tråden Min 5 1/2 månaders "slår sig på magen"???
  • Soffis79

felicia76: Det är säkert ett sätt för din son att liksom känna på sin kropp och upptäcka saker. Han utvecklar säkert motoriken, tror inte du behöver vara orolig alls. Min son är lika gammal och han viftar hej vilt både härsan och tvärsan. Slår han sig själv blir han ledsen och säger till. Så oroa dig inte du

Den vackraste stunden i livet var den när du kom Edwin
  • busgnuttan

Min sån e precis likadan, men han visar inga teckan på att det gör ont så jag tycker inte det är någon fara. han gör så när han blir glad och uppspelt och jag tror bara det är så att han inte har helt full koll på armar och ben än

• felicia76

Ok det är som jag gissade, men det känns alltid skönt att "få det bekräftat".
    Eftersom han varken grinar eller blir röd så är det väl som du säger att det är ett sätt att utforska
    Ha det gott!

• MiniFröberg

Min son är likadan! Han har slagit sig rejält på magen när han sprallar runt sen har var 3 månader ungefär. Och lika glad för det är han. Reagerar inte alls, men inte ser det skönt ut inte :)

Svar på tråden Min 5 1/2 månaders "slår sig på magen"???