• brantan

Sommarskor?

När kan man egentligen börja med skor med öppen tå eller sandaler?

När är det för tidigt? Min dotter är 2 år, är hon för liten? Är det stor "snubbel- eller "stukade tår-risk"?

(Läste nånstans nångång att man inte ska använda det innan de går "säkert" för att de behöver det stöd som man får med en hel sko).

• Svar på tråden Sommarskor?
  • Suneboll

Vi har det inte men känner 1åringar som går hur bra som helst i det...tycker själv att foten är mer skyddad i en vanlig sandal

• The Bumblebee

Mina barn har sprungit bäst i mjuka och sköna skor - inte hårda pansardojor som sitter åt uppe vid vristen. Och allra bäst går å springer ju barnen barfota utan en massa stöd från skor.

Min 2-åring har ett par Croc's (som han tyvärr fick skavsår av ) och ett par sandalar med täckt tå. Det har bara blivit så att skorna har täckt tå - men visst är det skönt med tanke på att han släpar tårna i gruset när han kör runt på sin Bobbycar

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Miss Lau

Jag är lite nojjig när det gäller öppna tår och mina barn har inte fått ha såna skor före 3 år.  När de varit/är yngre har de haft Kavat-sandaler på sommaren.

• MsO

vår tvååring har sandaler med täckt tå, tycker det känns tryggast. viking har snygga!

• VivviM

Min dotter är 15 mån och har flera par sandaler med öppen tå. Hon har rätt små fötter (19) så vi har haft svårt att hitta några till henne. Hon har ett par Ecco som sitter jättebra och hon har aldrig skrapat eller stukat tårna eller så. Har dessutom ett par från Vincent och ett par Adidas dock i stlk 20 som är lite stora så det blir väl senare i sommar hon kan ha dem....

Har faktiskt aldrig tänkt tanken eller hört att de inte ska ha sandaler med öppen tå....

Emilia - min ängel, min inspiration, mitt underverk, min gullunge, mitt älskade lilla barn, mitt allt!
  • Xeroina

Min son hade öppna sandaler förra sommaren då var han 1,5 och det var inga problem. Dom var jättetuffa, har tyvärr inte hittat några liknade iår.

• Röding

Min femåring och min tvååring har sandaler från Kavat med stängd tå. Det är mycket praktiskt vid alla sommarlekar, klättring och cykling. Inga skrapade tår här inte.

• brantan

Hmm, verkar vara lite blandat. Men de som har haft skor med öppen tå verkar ju inte haft några problem iaf.

Får väl se vad jag hittar (ska handla i morgon). Tidigare har jag varit så inne på stängd sko att jag inte hittat någon sko som passat min dotter (för breda eller för höga i "skaftet", Kavat är tex för höga och ger Isabelle skavsår vid fotknölen). Pax passar men de har hon vuxit ur.

• Maggiepuh

Min son har kavatsandaler.... De har lufthål vis tårna men har ändå en skyddande bit för tårna.

• lärkis

Oj, har inte ens tänkt på att öppen tå skulle vara ett problem. Lilltjejen har ett par sådana sandaler när det är varmt ute. Hon är 1,5 år och det funkar så länge det inte är på stranden för då kommer det in för mkt sand i skon. Annars är hon barfota när underlag och väder tillåter.

• Sing Star

Min 15-månaders tjej har ett par ecco-sandaler med öppen tå och det fungerar utmärkt. Ibland när hon springer barfota på asfalten har hon fått lite mindre skrapsår på tårna, men aldrig med sandalerna.

ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
Svar på tråden Sommarskor?