Årsta vs Hägersten?? (sthlm)
Fördelar, nackdelar? Vart skulle ni helst velat bo?
Fördelar, nackdelar? Vart skulle ni helst velat bo?
Årsta (där jag bor) har gångavstånd till Söder, gångavstånd till Globens köpcentrum och fina grönområden. Många dagis och tvärbana, tunnelbana från Gullmarsplan, pendeltåg och bussar. Plaskdamm för barn, bvc och babysim på Gullmarsplan. Vi trivs enormt...
det låter kanon! vågar man bada i årstaviken? Har ju hört så mycket snusk om det... hur ser det ut med stormarknader eller andra matbutiker?
De ska testa badvattnet i Årstaviken nu i sommar vet jag, man vill att det ska bli badplats här så förr eller senare så...
Det finns ett dyrt ICA och ett litet konsum, samt ett Netto. Vi brukar handla i Globen, där finns större mataffärer. Annars är det bil till Kungens Kurva (tio minuter), där finns Ica Maxi, City Gross mfl.
Ps. Flytta hit vetja, jag bjuder på kaffe på nåt av våra tre kafeställen: kondiset, Javasavi eller Guldtuban, supermysiga alla tre Sen handlar vi unika barnkläder på Tentakel
Bra med Hägersten är att det är närmare till tunnelbanan när man behöver transportera sig till andra delar av stan för t.ex. jobb. Jag gillar Hägersten (bor i Midsommarkransen) men tycker också att Årsta är trevligt!