tips på vad jag kan ha i pita bröd...
gärna någon god sås eller dressing oxå som e hemma gjord...
gärna någon god sås eller dressing oxå som e hemma gjord...
2 dl Gräddfil blandat med ca 2 msk tomatpure´och grillkrydda.Blir en jättegod sås faktiskt!!
hemgjord tzatsiki =) smaskiens... åsså kycklingfile å grönsaker å kanske eventuellt ris =)
Kyckling, knaperstekt bacon, grönsaker, soltorkade tomater, avokado, mozzarella- eller fetaost och en sås gjord på creme fraiche, mango chutney och thai sweet chilisås. MUMS
Sås: Vitlök + Sweet Chillisås + Grekisk youghurt = Mummsigt
Naturell keso, tonfisk, rödlök och liten klick majonnäs!
Om man vill "piffa upp" de vardagstrista fiskpinnarna så kan man stoppa dem i pitabröd, fylla på med tomater, rödlök, majs, gurka, vitlöksdressing och sweet chili-sås.
Annars kan man grilla en flintastek - skära upp och ha i med sallad och någon hemgjord dressing! MUMS!
jag brukar ha pitabröden till tacosen.
Jag brukar göra en röra till sambon, vet inte receptet i huvudet men det är selleri, lök , majonnäs och tonfisk iaf. Sen ska man ha salad och den röran i pitabröden. Han brukar få dessa när han åker på bortamatch eftersom dom är så matiga.
Ha receptet om du vill ha det, hojta till då bara så letar jag rätt på det.
Tonfiskröra
En burk tonfisk
En hackad röd lök
En burk creme fraische
Grovmalen svartpeppar
Ett hackat ägg
Rör ihop och fyll pitabröd med röran och tomater och sallad.
Skitgott
Cevapcici! Är en sorts kryddiga köttfärsbiffar, finns kryddpåse från Santa Maria. Till det sallad, tomat, gurka och kanske en dressing på turkisk yoghurt och smulad fetaost.
Gjorde pitabröd fyllda med tandoorikyckling, tzatsiki, fetaost och grönsaker igår. Det blev riktigt smarrigt!
fol,hommos,taamia är gott.
couscous, sallad, vitlökssås eller annan sås man gillar. fetaost! soltorkade tomater, och andra grönsaker