• thisismylife0

Vad tycker ni om mouche-piercingar?

är det någon som har en mouche piercing (sidan på överläppen)? Min lillasyster ska pierca tungan nästa vecka och hon vill så gärna att jag ska följa med. Har funderat jättelänge på en sån härpiercing eftersom vissa är så himla fina i det. Men det jag funderar på är om det skaver sönder tänderna? Jag undrar om jag kommer passa i det, är himla osäker.
    Är det någon annan som har det,,,är ni nöjda/missnöjda?

*Lev varje dag som om den vore den sista*
  • Svar på tråden Vad tycker ni om mouche-piercingar?
  • chevy

Det är skit snyggt tycker jag Själv har jag bara i tungan men min syrra har i läppen, hon hade problem i början med "skav" mot tandköttet...

• Peura

Jag har! Irriterande tycker jag är att man hör staven klicka mot tanden när man pratar eller äter!

• Alkemisten

Blä tycker jag. Men det är för att de flesta jag sett som har det har halva "pinnen" ute. Ser helkonstigt ut tycker jag.

• kim mi

jag har och har haft den i ca 5 år.
    Är jättenöjd och den skaver inte ett dugg mot tänder/tandkött, det beror nog lite på hur dom sätter den.

• tessan8micke

Tycker inte det är så snyggt..
    Jag hade i tungan för ett antal år sen, den skavde sönder mitt tandkött på insidan av framtänderna nere. Det gör fortfarande jätteont hela dagarna..inte kul.
    Men jag vet iofs inte om en mouche kan skava på tandköttet.

• Pokergirl

Jag har själv jobbat med piercingsmycken och tycker att det för det första inte är speciellt snyggt och dessutom skaver den både på emalj och tandkött vilket inte är speciellt bra.

• Featherboah

Jag har två piercingar i underläppen. Är det en bra piercare som gör hålet ser han/hon till att sätta piercingen på ett sånt sätt att det inte skaver mot tandköttet. Om tandköttet skavs ner växer det _aldrig_ tillbaka, så det är väldigt viktigt att hålla koll på det.

• Peura

Sen beror det lite på hur Lång stav eller hur stor ring man har! jag har min läkstav fortfarande och jag tror inte det kommer va nått sen när jag byter!

• tessan8micke

Jag gjorde min i tungan på East Street och där borde dom ju sätta den rätt..
    Jag har verkligen problem med mitt avskavda tandkött..och det går ju inte att göra något åt det heller. Ångrar verkligen att jag gjorde den piercingen

• Featherboah
    tessan8micke >> Jag har också gjort mina på East street, de är kanonbra där. Ett av få ställen som är riktigt seriösa med att sätta den rätt så att det inte skaver + återbesök och grejer.
Svar på tråden Vad tycker ni om mouche-piercingar?