• Aquablåärhennesögon

Borago-jättebra mot skorv!!!

Ville bara säga att Borago är jättebra mot skorv! Min lille prins är mjuk o len som en persika i hårbotten nu. Det bästa av allt är att man slipper skrapa bort skorven, den försvinner av sig själv.
    Borago finns på apoteket.

• Svar på tråden Borago-jättebra mot skorv!!!
  • Aquablåärhennesögon

Ja, det är en salva som mestadels består av naturlig olja från gurkört. Man smörjer in den i hårbotten o låter den sitta kvar. Skorven försvinner av sig själv. SUPERBRA!
    Man ska smörja in i en vecka ungefär o man behöver inte skölja bort den.
    (Fast ska bebben på kalas o man inte vill ha klet i håret så kan man skölja bort den m ljummet vatten.

• FunnyYummy

Använde också Borago på min lilleman och det försvann! Men man måste verkligen smörja på RIKLIGT och tre gånger om dagen i 10 dagar för att det ska funka.

Nej det blir inte geggigt i håbotten, då det går in i huden väldigt fort. Har bebben mycket hår (som min) så blir håret flottigt och luktar lite skumt. Men det kan man ju stå ut med i 10 dagar ellerhur!

• Aquablåärhennesögon

Va??? Jag tycker inte att den luktar så himla äckligt.

• ensthlmstjej

Den e jättebra!! Hejja Borago....vi testade med olja också men det blev för geggigt

• Solskensbullen

Hej, använde också borago på vår lilla kille, i 2 dagar. Idag tog jag en blöt trasa för att torka bort den gamla krämen för att ta på nytt...och då föll skorven bort!! Helt fantastisk bra!
    Den är inte så stor tuben, kanske 8 cm lång. Kostar 74 kr om jag minns rätt. Ganska dyr.

• ballerinamuffins

ja 74 kr kan ja väl punga ut me :) hade varit värre om den kostat 150 el nått sånt, bara den e bra och hjälper så e de kankse värt att pröva!

Svar på tråden Borago-jättebra mot skorv!!!