• LillaMysan

Tips inför matte C och D?

Hallåhallå!
    Jag ska snart börja läsa matte C och D ganska intensivt bredvid min vanliga utbildning. Då jag samtidigt är lite trög i starten skulle jag vilja ha ite tips vad C och D kurserna innehåller. . .

Är det ungefär som B-kursen fast lite fördjupning och hur svårär egentligen kurserna om man fått VG+ och VG i matte A och B?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Tips inför matte C och D?
  • Sexymala

Menar du på gymnasie nivå eller högskolenivå??
    Jag har bra betyg i A+B på gymnasiet. Försökte mig på C, men jag ansträngde mig inte tillräckligt, men det sägs att den är lätt. Ungefär som B. D vet jag inget om, men det är väl nu det riktigt kluriga börjar??!

• LillaMysan

Det är på gymnasienivå jag ska läsa

Folk säger att B är den svåraste men jag vet inte om jag tror på det

• glasvitt

Jag läste nyss in den på en månad. Mycket plug. Detivatan, exponentialfukntioner, euler, log. Är nog det mesta! Lycka till!

• presens konjunktiv

Jag tyckte att c-kursen var den allra roligaste, och att b-kursen var den svåraste. Det beror på vilken matte man har lätt respektive svårt för.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • sockerflicka

Jag tyckte nog att D var svårast. Men att C var ett större "hopp" från B än vad C är från D. Så att säga..

• Vombell

Jag tyckte B var relativt lätt men jag fastnade totalt på C. Fattade inte alls vad det handlade om. Derivata var skitsvårt. Vi hade i och för sig en lärare som trodde att alla redan kunde och bara ville läsa upp betygen (Komvux). Gav exempel som han själv sa egentligen var från mycket högre kurser.... Jag var dessutom gravid och gick på kvällar mellan 20-22 och hade en 2-åring hemma vilket kanske spelade roll Jag har dessutom inget mattehuvud tyvärr...

Hoppas att det går bättre för dig

• maalisen73

Håller med sockerflicka att det är ett visst hopp mellan B och C, visserligen var det 14år sen jag läste matte B, så det kan ha spelat in. Logaritmer är det svåraste, tycker jag
    Förhoppningsvis är jag klar med den kursen nästa vecka!

• LillaMysan

Tack för alla svar! Imorgon har jag min första Matte C-lektion Hoppas på att det går bra :P ´Kram på er alla!

• JWB77

D-matten tyckte jag absolut var den svåraste. E-matten var rena barnleken efter det. ;)

• maalisen73

tackar doktorn , ligger i slutfasen i matte D nu, någon annan här?

Svar på tråden Tips inför matte C och D?