• Mina72

Fyllning till tårta?....sockerkaksbotten...

Min minsting fyller 1 år i morgon. Brukar alltid ha mosad banan, frukt...på burk..., sylt.

Börjar bli lite tjatig...har tre barn och gör samma hela tiden...

Jag har bakat sockerkaks botten.

Någon som har något smarrigt förslag på fyllning?

• Svar på tråden Fyllning till tårta?....sockerkaksbotten...
  • Julutzi

Vit chokladmousse! Supergott!!

• Annisens81

den ena vaniljkräm blandat med grädde och den andra sylt tex jordgubbssylt blandat med grädde.. Har jag ibland och den uppskattas alltid:)

• Marre76

Passionsfruktsfromage är himla gott att ha i tårta.

• Tjomsan

Köp fromage- eller chokladmousse mix. Har provat både Chokladmousse med crisp och Passionsfruktsfromage och båda blev mums.
    Du har säkert redan provat vaniljkräm? Brukar oftast göra den och blanda den med mosad banan. Skulle tro att det är den som ungarna gillat bäst.

• smulan 75

Vaniljkräm (blanda med vispad grädde) brukar oxå ha chokladpudding i till barn el dumlefluff

• Mina72

Tack för tipsen!

Tjomsan - Nä, jag har inte provat vaniljkräm. Jag har kört samma år ut och år in...en aningen tröttsamt...

Fast jag har dekorerat den olika...wow...

• Kristin24

finns ju sån där marsmallows fluff på burk har jag sett på typ ICA...det kan nog vara gott.

Go och glad Kexchoklad
  • LindizJ

gör vaniljkräm och blanda med lite vispad grädde på ett lager och sedan jordgubbssylt på ett lager...gott

• lycka79

Till midsommarafton så gjorde jag en jordgubbstårta och i ett av lagren hade jag jordgubbsfromage-mix som jag hade blandat med lite hackade jordgubbar. Supersmarrigt!! Och extremt enkelt! Till det andra lagret gjorde jag bara sån där trögflytande marsánkräm, oxå superenkelt. Täckte hela tårtan med grädde och hade ett helt gäng med jordgubbar på toppen samt riven, mörk choklad. Och jag kan lova att den nästan var godare dagen efter då tårtan fått gegga ihop sig lite. (Hade ingen jordgubbssaft hemma, annars hade jag blött tårtbottnarna lite med det.)

• Laire

Säkert för sent nu, men till nästa gång :

Kan mycket varmt rekomendera följande:

JFL:s bloggar
    Fyllda med både enkla och avancerade smaskiga recept. Bloggen "Att fylla tårtor" innehåller alla recept på fyllningar.
    www.familjeliv.se/hem/jfl/blogg.php

Tårttråden:
    Här diskuteras det tårtor hela dagarna, finns mycket tips på dekorationer och tekniker.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20061157.html

Tårttrådens bildtråd:
    Här samlar vi bilder på de tårtor vi gör, alla kommentarer ska dock postas i tårttråden!
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20111125.html

Taxens
    FL-medlemmen Pannkakans hemsida där hon samlat länkar till FL:s tårtor sorterade efter kategori.
    www.taxens.se/fla.htm

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Mina72

Tackar för alla tips!!! :)

Det blidde med vaniljkräm...hade det hemma...och tårtan var uppskattad!

Till Laire - Jag får hämta insperation där nästa gång. Tack för omtanken. :)

Svar på tråden Fyllning till tårta?....sockerkaksbotten...