• Livshlädje

Vad heter era barns dockor o nallar? =D

Ja, vad hittar ni på för roliga namn på dockorna och nallarna..?

• Svar på tråden Vad heter era barns dockor o nallar? =D
  • Razzla

Antons nallar heter de dom är.. dvs nallen, flodhästen mm.. en liten vit nalle har fått namnet Skrutt men de är nog den enda.. Tja.. vi har ju Linus också, en liten blå bil som han fått av just en Linus,
    Hans kompis däremot har en pojkedocka som heter Stefan.

Om jag kunde skulle jag ta en del av din sorg och sprida den i vinden.
  • LillaMysan

Mitt gudbarn har en docka som heter "Baboo", tror att det är efter hennes dagisfröken som heter Barbro

• Vilmagbg

Max har två dockor som heter "Dockis" & "Ninni", en stor mjuishaj som heter "Ingen Fara" och en liten gosedjurshund som heter " Bernhard", en nallen som heter "Karlsson"....resten heter typ "Lilla Giraffen", "Stora Giraffen"   mm.                                                                                                                                         

• Pshevil

Vi har väl inte haft någon strålande fantasi med detta men sonen har Sockis (en sock-monkey), Bullis (en gosedjursbulldog), en uglydoll som vi kallar Knoll och Tott eftersom det är ansikten på båda sidor Flört och snuttefilten som benämns Snuttis...

• Legolina

En apa heter: Som Benny

Vi skulle döpa den efter givaren men kom inte på vad han hette - han skulle ju heta som Benny heter, så det blev: Som Benny

• LittleJezz86

Katt nr 1: Missan
    Katt nr 2: Lisa
    Hunden: hunden

är dom namnen Våran son gav sina 3 gosedjur.

Donnie 050216
  • italienskamamma

Favvo nallen heter BOBO

• MARIA99

Mellantjejen har 3 kill barbie dockor som heter: pappadockan, Micke & Erik.

• Alexis mamma

min sons docka heter Neo, som han själv heter i andranamn. Han valde det själv.

Sen har han en leksakshäst oxå som han tydligen har döpt till Lilla (n) och gungjhästen heter Lucas, det har han väl fått från emil antar jag :)

• gockan78

Min dotter har en stor mjukis apa som heter Ivar och en mjukisråtta som heter Klas.

• Tösa

Alva har en kanin som heter Preben, annars är det mest vovven, kissen osv.

• Wildis81

Min tjej på 2½år har både en låtasaskompis o en docka som hon själv döpt till Vio

• Mamsingen

Vår dotter har nog hittat på namn till alla sina gosedjur och dockor. Vi har dockorna Ida och Alva och Kåldockan (vilket iof sig inte är ett namn). Sen har vi nallarna Teddy (nallebjörn), Lammis (lamm), Lisa (hund), lammalamma (ännu ett lamm) m.fl.

The way I see it we´re all on the Hindenburg, so why argue for a windowseat...
  • snusans mamma

Alla dockor heter Hanna. Varför vet jag inte ??
    Kaninen som är hennes älskling heter Ninis.

• ELLY78

Jeppe har en blå hund som heter Johnny och en docka som heter Stefan

• Vera 74

Här hemma har inte dockan och mjukisdjuren några namn, utan det är tigern, dockan etc.
    Själv hade jag en apa (han finns kvar) som jag döpte till Jonas när jag var ca 2 år. Fick honom när jag var 10 månader och mamma och pappa kallade honom Herr Nilsson men sen blev det Jonas...

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Pillan81

Filips nallar heter bara Nalle.
    Dockorna säger han själv att de heter Sebastian (min lillebror heter så)

• Karlstadtös

Facoriten har vi döpt och han heter Elky Belky (en älg). Sen har Jonathan (2,5 år) döpt sina "ICA hundar" till Äpple, Apelsin och Banan. En tiger heter Murre. En anka heter J.

Svar på tråden Vad heter era barns dockor o nallar? =D