• Petrah

Mallorca / Palma Nova

ska åka till palma nova på mallorca i sep. nån som vart där vid den tiden eller ska dit då? vi tar med barnen, va får man inte missa när man är där?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Mallorca / Palma Nova
  • Petrah

men nån här måste väl vart där??

Wild, Raw and Beautiful
  • Crea diem

Hmm, jag har varit där. Stränderna får man inte missa. Låg på stranden hela dagarna så vet tyvärr inte... Hoppas någon annan kan hjälpa dig.

• tjej mamman

Har också varit där,det var helt okey men jag hade inte barnen med mig så vi låg mest på stranden,

• Katt123

Jag har aldrig varit där med barn, för jag har inga än. Men sånt som bör passa för barn är i alla fall Marineland www.marineland.es/marineland/mallorca/index.php och Aqualand www.aqualand.es/magaluf/mallorca/ . Båda dessa ligger hyfsat till. Om det inte är gångavstånd så åtminstonde väldigt kort bit med buss.
    September är den absolut bästa tiden tycker jag. Jag har varit där på våren (vackert, grönt men kallt i vattnet), sommaren (fruktansvärt hett, tycker jag och dessutom MASSOR av turister). Sen har jag varit där september/oktober och då är det skönt i vattnet, mindre folk och behagligt i luften.
    Det finns massor av restauranger med oftast god mat.
    Sen skulle jag rekommendera att hyra bil. Det är lätt att ta sig runt på Mallorca. Bergsvägar i väst, massor av stränder och fina byar i öst, Kaktuspark typ syd-öst, Alcudia (lite mini Amerika tycker jag!) i norr och den helt underbara staden Palma mellan där ni ska bo och flygplatsen. Fast till Palma skulle jag ta lokalbussen. Bara att gå i marinan och titta på alla dessa underbara båtar är en upplevelse!

• patrikiden

Jag var i magaluf/palma nova nu i juni/juli också i början av september 2005.

2005 var det lugnare och mindre svenskar framförallt. Tror att spanjorerna har semester lite senare än oss svenskar.
    En grej som ni måste besöka som är nyss för i år är Katmando som ligger i magaluf. Väldigt spännande hus att vandra i, jag var skeptis till det innan men blev förvånad över hur intressant det var.

Sedan finns det ju auqaland och marieland som nämndes ovan. I Palma tar du bussen som kostar runt 25 kr för 2 personer enkel.
    Kattedralen är mysig att se, sedan finns det också 3 super stora köpcenter/hus, men upp till nio våningar stort.
    Corte ingles är ett utav dom. Strax norr om kattedralen finns det mycken små gator som är mysiga att vandra på och shoppa.

Om ni vill åka lite längre, så finns det tåg till andra ställen på ön. Och nu finns det också en tunnelbanna.
    Om du är sugen att besöka Festival Park(tunnelbannan) där det finns också massor av shopping, rent och snyggt. Spel ställen för barn osv.

Sedan i Palma Nova finns det också en ganska skojig mini golf som heter Fantazia, där har dom en del vattendrag också, mycket fint. I vattnet finns det också fiskar typ karpar, som man kan få mata om man köpter lite fiskmat. Tror att det är roligt för barnen(ålder?).

Annars så är stränderna riktigt bra.

Restauranger. Den bästa asiatiska buffen ligger i magaluf, kom ej ihåg vad den hette, men i närheten av Mc Donalds i magaluf.
    I slutänden av Palma nova stranden finns det en restaurang som heter Godfather, där jobbar det mycket svenskar och de har nog de bästa maten tror jag i snitt när det gäller pasta och grillat.

Svar på tråden Mallorca / Palma Nova