• mimmipigg

VAR tömmer man spargrisen?

Var kan man tömma en spargris (med mynt i)?

Kan man göra det på banken?
    Kan man göra det på något ställe som har öppet efter kl. 15?

• Svar på tråden VAR tömmer man spargrisen?
  • Janna84

Söker du efter en nyckel eller en maskin som räknar pengarna?

Gravid i vecka 34
  • Kami74

Swedbank här i stan har en maskin man kan ordna det själv i, på Nordea får man lämna in det och de gör det bakom disken...de har dock sämst öppettider.

• Janna84

Vilken bank ska pengarna sättas in på? Det är ju dumt att gå in på Swedbank om du är kund i en annan bank...

Gravid i vecka 34
  • mimmipigg

Hmm, ja, alltså helst vill jag inte gå till en bank alls.
    Har nästan aldrig varit på bank eftersom de har så dåliga öppettider.

Men man får väl ta semester nån dag för att göra detta...

• vänat

ursäkt men Nordea har väk inte sämst öppet tider den har ju öppet ända fram till kl 1800. Ja utom från den 2juli-10augisti då dom stänger kl 1500 som alla andra banker ja i varje fall här i umeå är de så!

• Janna84
    mimmipigg skrev 2007-06-27 19:25:51 följande:
    Hmm, ja, alltså helst vill jag inte gå till en bank alls.Har nästan aldrig varit på bank eftersom de har så dåliga öppettider.Men man får väl ta semester nån dag för att göra detta...
    Det var nog verkligen länge sen du var på banken... I princip alla Swedbank-kontor har öppet till 18 varje dag. Gå in på din banks hemsida och kolla öppettiderna på ditt närmsta bankkontor.
    Gravid i vecka 34
  • Leonor

Töm den hemma i köket?

Gå in på vilken bank som helst och växla?

Handla för mynten?

• Janna84
    vänat skrev 2007-06-27 19:31:55 följande:
    ursäkt men Nordea har väk inte sämst öppet tider den har ju öppet ända fram till kl 1800. Ja utom från den 2juli-10augisti då dom stänger kl 1500 som alla andra banker ja i varje fall här i umeå är de så!
    Swedbank stänger inte 15 i Umeå
    I samband med namnbytet (från Föreningssparbanken) så förlängdes alla öppettider till 18 (med några få undantag).
    Gravid i vecka 34
  • Fru U

Ska man växla in pengarna och banken inte har en mynträknare har man (vad jag vet) två val:

Man kan be om pappersmyntrör och fylla dem och sedan ta med dem och sätta in pengarna som vanligt

eller

låta banken skicka iväg pengarna för att räknas men det brukar de ta ut en avgift för

Live and let live
  • Kami74

Jag pratar om Nordeas öppettider i Motala, inte Swedbank, de har bättre tider.

• Kofttanten

Tycker jag har sett mynträknare på större Coop och Ica.

• Kofttanten

Alltså som växlar menar jag ju

• Lucian Caesar

när jag skulle lämna in mina mynt på seb så hällde dem alla mynt i en påse å skickade i väg på räkning å sen så kom dem in på mitt konto några dagar senare

• Elli47

Vi brukar lämna in på banken där vi är kunder (Swedbank) och de har en maskin som räknar, sätter man in pengarna på ett konto så tas ingen avgift för räknandet. Har sett i större städer att Swedbank har automater som man själv kan hälla mynt i...

Svar på tråden VAR tömmer man spargrisen?