• ChicoChica

Någon som vart i Playa del Inglés? Gay/Nudiststränder?

Är det barnvänligt?

Har läst lite om att det finns gay och nudiststränder där..
    Känns väl lite sisådär att åka dit med barnen då..
    Själv är jag inte alls för nudisteriet och vill inte heller dela stranden med massa nakna gubbar o tanter.. :-S
    Har inget emot homosexualitet och har inget emot att barnen ser kärlek mellan man-man eller kvinna-kvinna men vill ju inte att det ska vara överdrivet "sexuellt"..
    Vilket det absolut inte behöver vara men jag vet liksom inte alls hur det är på en sån strand.
    Vill inte se "sex on beach" mellan kvinna-man heller för den delen.
    Har inte själv valt det här resemålet, utan det är via en homosexuell-släkting som har föreslagit att vi ska ha årets släktträff på Gran Canaria. Har inte frågat henne om saken, man vill ju inte trampa nån på tårna och värka nedlåtande mot någon..

Finns det bara sånna här stränder på Playa del Inglés eller finns det fler?

I övrigt får ni gärna komma med tips om sevärdheter, upplevelser och berättelser om era erfarenheter!!

Tack på förhand! /Emlan

• Svar på tråden Någon som vart i Playa del Inglés? Gay/Nudiststränder?
  • lin66

Vad jag vet så finns det nudister längst strandpromenaden mellan Playa ingles o Maspalomas. Men då måste man gå en bit...Har inte sett nudister någon annanstans.

• Mumin

Jag har varit på Gran Canaria 3 gånger med barn (mannens syster och hans familj bor där) och vi har idå nte råkat ut för några snuskhumrar. Inte svägerskan och familjen heller, hon har bott där i 9 år och har två barn...

Folk har ju inte sex på stranden där det ligger barnfamiljer!! Nudiststränder finns ju överallt, det fanns till och med en bara ett par hundra meter från där min mamma bor i Helsingborg .
    Gran Canaria är ju ett superpopulärt resmål för barnfamiljer.

Playa del Inglés är kanske inte det finaste stället på GC, lite mer för yngre partymänniskor tycker jag. Jag hade inte valt det som familjesemester, det finns många bättre ställen än det.

Ingen kan allt, men alla kan nå´t. Man får väl vifta med den stump man fått!
  • mysrester

Ja, en massa feta tyska pensionärer som spelar beachvolley nakna. Äckligt. Och sen snygga böghunks som går hand i hand i vattenbrynet.

• ChicoChica

Playa del Inglés är kanske inte det finaste stället på GC, lite mer för yngre partymänniskor tycker jag. Jag hade inte valt det som familjesemester, det finns många bättre ställen än det.
    ---------------------------------------------------------
    Hmmm.. Lite som jag befarade..

----------------------------------------------------------

Folk har ju inte sex på stranden där det ligger barnfamiljer!!
    ---------------------------------------------------------------
    Nej det trodde jag inte heller, men vissa stränder är ju kända för sådant och då känns det kanske inte så lämpligt att som barnfamilj vara just där..

• ChicoChica

Ja, en massa feta tyska pensionärer som spelar beachvolley nakna. Äckligt. Och sen snygga böghunks som går hand i hand i vattenbrynet.

-----------------------------------------------------------

Verkligen!? *suck*

• ChicoChica

*puff*

Vill veta mer!!

• enlitenbitkaka

Har aldrig sett feta tyskar som spelar beachvolley nakna Ang. nudisterna så håller dem till bortåt Maspalomas, har inte sett en enda på stranden i PdI... Det enda opatitliga jag sett är väl pensionärsgubbar i stringbadbyxor.....

Men PdI är ju inget "barnställe" men så länge man inte rör sig runt Kasbah under natten så bör man inte heller störas av fulla svenskar

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Dää

Jag har varit där två gånger. Första gången gick vi strandpromenaden till Maspalomas o där var nudiststarnde o gay stranden.
    Men sen gick vi inte dit nåt mer o då såg man inte till några nudister alls.
    Men som tidigare skrivet tror jag ni ska åka till en annan ort för p-i är verkligen ett party ställe för unga. Vi hade inga barn när vi var där. Där är mycket gay, finns många gay affärer, barer mm.
    Men vi gick på andra ställen o hade super bra semester.

• ChicoChica

SUUUPER tack för era svar!!

• MalinI

Jag råkade hamna på en gaybar med sonen när han var 5 månader i playa de ingles Det var en upplevelse hur de försökte stöta på min man när vi var där på dagtid.. Var i ett köpcentrum som hete Yombu har jag för mig

Jag passerade bara playa de ingles. Vi hade hyrt bil och skulle stanna och äta lite lunch. Så jag vet inte så mkt mera

JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • ChicoChica

Malin I - Hahaha! Det var ju lite komiskt!!

luscious - Bra tips! tack!

Svar på tråden Någon som vart i Playa del Inglés? Gay/Nudiststränder?