• Skrutten2006

Var köpa extra ugnsluckeskydd?

Har precis flyttat till hus som i köket är utrustat med en varmluftsugn.
    Upptäckte igår när jag använde ugnen för första gången att yttersta luckan blir jättehet! Idag var maken på Elgiganten och frågade om galler eller en lös extra "ugnslucka" som vi skulle kunna montera på men fick som svar att sådana såldes inte längre...
    Stämmer verkligen detta?
    Någon som vet var man kan köpa någon sådan eller har ett tips på hur ni löst ett sådant problem? (Vi har nämligen egentligen inte råd att köpa ny spis men det får väl bli sista utvägen...)
    Tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Var köpa extra ugnsluckeskydd?
  • Lillatroll

Undrar faktiskt precis samma sak. Hade tänkt åka in till stan i helgen och försöka köpa något men det är ju illa om det inte tillverkas längre. Usch har egentligen inte råd att köpa ny spis.

• Panna82

Vår gamla spis blev rätt varm men inte brännhet. Den vi har nu, en sprillans Elektrolux, blir bara ljummen.

Har för mig att jag har sett sådana där skydd nånstans men jag kan ha drömt.... Ska tänka lite.

• Jen

Kolla hos gamla järnhandlare. OCh kolla med spistillverkarna!

• Skrutten2006

Det är en Cylinda 630 Kombi varmluft enligt angivelsen på framsidan.
    Ugnen i lägenheten var inte alls varm jämfört med denna. Det är så att vi som vuxna bränner oss så den blir verkligen het...
    Fel på just detta exemplaret eller puckad "design" kan man undra. Tyvärr finns det ej möjlighet att reklamera såklart....
    Tack alla för hjälpen!

• Skrutten2006

Panna82; Du är en pärla!!!

• Panna82

Skrutten: Hoppas ni hittar nåt som passar. Det låter inte normalt att det är så varmt att t.o.m. vuxna bränner sig.

• Skrutten2006

Panna82; Du har helt rätt.
    Vi skall undersöka det mer men då vi bara bott här 2 dagar så är min första prio att lillen inte bränner sig. Han är ju himla nyfiken på ugnslampan.... hur kul är den egentligen

Svar på tråden Var köpa extra ugnsluckeskydd?