Är Akta Graco Cosmic XTP en bra bilsstol?
Någon som har en Akta Graco XTP bilbarnstol?
Är den lätt att montera?
Verkar den vara bekväm?
Är det lätt att ändra läge under färden?
Snygg?
Värt priset?
Någon som har en Akta Graco XTP bilbarnstol?
Är den lätt att montera?
Verkar den vara bekväm?
Är det lätt att ändra läge under färden?
Snygg?
Värt priset?
Vi har en som vi köpte ny hösten 2006. Vi är inte jättenöjda, för det är svårt att få den fast så den inte svajar (kanske ingen säkerhetsrisk men det känns inte så bra) och så snurrar sig bältena hela tiden. Det gör det på en annan gammal Aktastol som vi har i mammas bil också, en Duoflex från 2001.
Det där med att ändra läge är bara fuffens, det går bara att ändra pyttelite!
Vårt första barn sitter i en Britax Two-way och den är vi supernöjda med.
Åh, så bra att få höra från någon som har en sån " i verkligheten". Det är så svårt att veta om man kan lita på vad försäljarna säger. Enligt dem är ju allt så himla bra.
Någon annan som har förslag på BRA bilbarnstolar? Min bebis är 7 månader.
Vi köpte stolen nu i maj och vi är kanon nöjda med stolen, super lätt att montera.
Lätt att ändra läge undertiden man kör. Dom nya färgerna är kanon snygga och vi betalde 2495:-
våran dotter är nu 9mån och vi köpte den när hon var 7,5 mån
Vi har den till dottern (snart 9 mån) och har haft den några månader nu. Vi är nöjda och dottern trivs bra i den. Lätt att flytta mellan våra två bilar också.
Verkar den bekväm att sova i? (Svårt att prova själv kanske, ha, ha, men jag frågar ändå).
Alva somnar oftast i den när vi åker bil, så enligt henne så är den bekväm.
Ja, jag tycker också att den ser bekväm ut. Vi tycker inte att den är såååå dålig, stör oss mest på bältena som snor sig.
Ett stort minus jag kom på nu är att den är ganska kort i ryggen. Vår dotter är 4 år och 97 cm lång och har fortfarande en lång bit kvar ovanför huvudet i Britaxen. När hon en gång satt i Cosmicen hade hon huvudet på gränsen till för högt. Hon är kort för sin ålder, vilket innebär att ett medellångt eller långt barn inte kan sitta bakåtvänt till den rekommenderade åldern!
Jaa vi har den o är nöjd!
Aimee somnar ofta i den så enlig henne är det skönt att sitta o sova!
Dessutom är den hög jkämfört med babyskydd som hon hade innan så hon kunde titta ut genom fönster som hon inte kunde tidigare så hon hade svårt att somna de första bilresor.
Vi köpte barnstol den 28 februari.
Är nöjd!
Vi har en och är jätte nöjda. Såå enkel att spänna in om vi flyttar stolen. Sitter fast och hård och stadigt utan massa krussiduller. Kan starkt rekomendera den.