• tuna

Halsband på en 2:åring?

Hej!
    Jag har en liten kille här hemma som gärna vill ha halsband. Får verkligen så små barn ha halsband?

Om jag ska köpa ett åt honom vad ska jag då välja. Ett med elastiskt band eller ett som sitter mer slimmat runt halsen.

Vill ha era åsiker!

• Svar på tråden Halsband på en 2:åring?
  • grynet80

Går inte vanliga silverkedjor lätt sönder om man fastnar?

• l i l j a

Jag skulle inte våga & dels tror jag han skulle slita av det fortare än kvickt Skrattande

♥ A ♥
  • Valkyriah

personligen hade jag nog inte vågat sätta ett halsband på min vilde till son

men du kanske kan fråga på smyckeaffären vad som kan vara mest lämpligt.

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Silverkatten06

Försök i så fall att hitta ett med ett spänne som lätt går sönder utifall att han fastnar nånstans. hehe, inte ofta man rekommenderar att köpa dassig kvalitet

• tinna

Min dotter som är två år har en massa halsband som hon gjort på förskolan, resårband med pärlor. Sen har hon ett som jag köpt på hm för 19.50 i resår med träfrukter. Ibland får hon ha sånna riktiga silverhalsband som hon fick när hon döptes men dom märker hon inte själv att hon har på sig efter en stund för dom syns liksom inte...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Giz the wiz

får å får......
    min dotter har haft diverse pärlhalsband, armband och fotlänkar sen hon var mini
    halsband ska va så att dom kan få det över huvudet om dom får för sej att dra av sej det.
    lämna dom inte utan uppsikt så klart eller sovandes med det och självklart så leker man inte med det på i lekparken osv.
    kan bli en hängsnara om man har otur.

vägen till giz hjärta går via kladdkakan =)
  • tinna

Oftast så ligger dom ju så slimmat på kläderna så att man inte fastnar i dom heller, sånna där tunna alltså. Sen vet man ju hur lätt en silverkeda går av , skulle hon fastna i så skulle den ju gå av innan hon ens hann få ett märke på halsen...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Lolita82

hej
    har en 2 årig flicka, blev 2 i maj. Jag har gjort hål i öronen åt henne och hon har haft en vanlig halskedja med en skyddsängel runt sin hals sen jul. De blir ju vana med det så dom bryr sej inte om att de har något runt halsen... iallafall inte min tös. Så varför inte ha halsband eller smycken på mindre barn, ifall de säjer att de vill ha bort det är det ju bara at ta bort det tillbaka... köp en halskedja som håller bra... deras lekar kan ju bli ganska vilda ibland ha det gott

• Häxan Jia
    Giz the wiz skrev 2007-06-27 22:22:55 följande:
    får å får......min dotter har haft diverse pärlhalsband, armband och fotlänkar sen hon var minihalsband ska va så att dom kan få det över huvudet om dom får för sej att dra av sej det.lämna dom inte utan uppsikt så klart eller sovandes med det och självklart så leker man inte med det på i lekparken osv.kan bli en hängsnara om man har otur.
    Fick vi barn också och gärna som någon skrev innan, med knäppen som lätt går upp... tunna kedjor går sönder lätt.

min lillebror hade en tunn silver kedja med något hängsmygge i. Han fick ha de vid fina tillfällen och var så nöjd bara av att han hade ett som vara bara hans.
    *Stolt SLAMPA *
  • pompelepossa

min dotter får ha finhalsband om hon vill.men det bästa som hon vet är pärlhalsband med reså .men du ska bara göra det som du känner är rätt för dig och ditt barn.jag har lärt mig att det är tryggast då.kram

• tuna

Sonen fiskade i fiskdamm under Midsommar och fick på krocken bla ett godis-halsband. Eftersom vi inte har gett honom godis (på grund av hans låga ålder ) så blev han grymt besviken när han inte fick behålla halsbandet.

• jockesfru

min pojke brukar ha detta på sig "pappas gosse"

eller ngt annat som vi gjort förstås. Han har också en dogtag på lädersnodd

Ludvigs mamma
Svar på tråden Halsband på en 2:åring?