• Anonym

nån som provat valerina forte?

Har inte kunnat sova på flera nätter nu, har inte pratat me nån läkare heller om de. Prova ida att köpa valerina forte, händer ingenting. Har fösökt sova men funkar inte.. känner mig inte ens trött..
    Nån annan som provat å tyckt de funkat?

• Svar på tråden nån som provat valerina forte?
  • tjej mamman

Jag har provat men tyckte inte att dom funkade nåt bra.

• Anonym

visst gör dom inte...
    Gick sömn problemen över för er eller har ni fått nåt annat??

• Hummlis

Jag har käkat dem o tycker att de funkar rätt bra, men om du inte ens känner dej trött så gör de kanske ingen nytta :(
    Kamomillthe är lite lugnande oxå.
    Om man har rejäla sömnproblem kanske man behöver ngn sömntabl att ta till i nödfall (fast bäst om man kan va utan)

• yin yang

Nja, jag hade svårt och somna ett tag p.g.a. min ångest och då åt jag atarax vilket gjorde mig sömnig. Även om de inte är sömntabletter är deras biverkning trötthet så. De funkar då

• Anonym

puff,,,
    Gick problemen över eller fick ni nåt annat?

• Anonym

ok, vill du förklara för mig hur din ångest kändes? Vet ju för fan inte va de e ja lider av.. men pga av en del saker som hänt den senaste tiden har fått mig att må väldigt dåligt. De börja me att ja tappa mat lusten, men den kom tillbaks efter ett ta. Men nu e de som ja får ångest när ja e me vänner, vill bara hem å lägga mej, inget känns kul osv bara tänker å tänker hela tiden.
    På nätterna när ja ska försöka sova så e de helt omöjligt så fort ja släcker lampan får ja en skum känsla i hela kroppen, tankarna bara snurrar å snurrar tar aldrig slut...

• Anonym (Grubbel)

Jag tyckte inte att de funkade, har några i skåpet hemma.
    Har också svårt att sova. Ligger o grubblar o grubblar.

• Anonym (Grubbel)

TS

Det du skrev senast känner jag igen mig i exakt.
    Tror att det är en depression.

• yin yang

Ts: Åh, ångest kan kännas på många olika sätt. Jag har lidit främst av panikångest förr, fick panikatacker och trodde jag skulle dö. Kändes som jag inte fick luft, jag blev yr och trodde jag skulle svimma o.s.v Nu lider jag även av OCD/tvångssyndrom och framförallt tvångstankar, vilket har vart väldigt jobbigt för mig och gett mig ångest. Oroskänslor, en jobbig oro i magen liksom, nervös på något sätt.

Dock har allt blivit bättre sedan jag började med antidepressiva förra året.

Svar på tråden nån som provat valerina forte?