Ditt bästa tips mot sötsuget??
Jag har ett oerhört sötsug på kvällarna och det är sååååååååå svårt att stå emot.... Vad tar du till för NYTTIGT när sötsuget är som värst??
Jag har ett oerhört sötsug på kvällarna och det är sååååååååå svårt att stå emot.... Vad tar du till för NYTTIGT när sötsuget är som värst??
Bortsra tänderna för natten!
Framförallt äta regelbundet, var tredje timme.
Har man suget på kvällen då kan det bero på för lite mat under dagen men även på fel sorts mat.
Jag tänkte bara höra - äter du frukost? Jag började äta ordentlig frukost och lunch och blev faktiskt mindre godissugen på kvällen. Men det kanske du redan gör!
Men annars är en fruktsallad kanon mot sötsug tycker jag, gärna med lite nötter över.. mums!
morötter!!
Hörde någon som sa att man ska ta ett bad när man blir sötsugen på kvällen, som ett avslut på dagen liksom.. och badet springer man inte ur hur lätt som helst för att hämta nåt i kylen.. sen efter det är nog sötsuget borta, för det brukar inte hålla i sig länge.
jag kör gi o mitt sug efter något på kvällarna har helt försvunnit och jag är inte ens hungrig på kvällarna. behöver jag ta något på kvällen brukar jag äta ett ägg!
annars om du vill ha något godare o äta på kan man ju göra gurk o morotsstavar o dippa i egen smaksatt fraiche(finns med 1% fett)
Jag tappar sötsuget när jag undviker socker, även i drycker + mat.
Blir jag sugen på kvällen så tar jag lite nötter,
eller en knäckemacka med makrill eller gurka.
DRicker några glas vatten.
Ska inte grönt te hjälpa mot det? Har hört det nåonstans...
Söt och god färsk frukt. Tex ananas, melon, körsbär, mango eller vad man nu tycker om. Banan innehåller ju dessutom en del fibrer och är lite mättande. En klick Keso till är också gott och då blir det lite matigt.
Se till att alltid ha frukt hemma och gör en frukttallrik. Jättegott att sitta och småäta framför TV:n...
GÅ ut och promenera i en halvtimme så ska du se att det är borta!!!
frysta hallon är gott att äta på när man är sugen!!bäst när dom bara börjat tina lite
sen en kopp grönt te till!