• Ancilla

Kavat barnsko, lite frågor!

Hejsan!

Jag undrar lite om skor och skostorlekar. Ni som har större barn, är Kavat det bästa skomärket när man skall köpa de första skorna? Vet någon här om det finns någon affär som säljer Kavatskor till ett billigare pris en en vanlig skoaffär?
    Såg att det fanns några på Tradera men det är så svårt med storlekar tycker jag. Nu är min dotter 8,5 månader och har fortfarande små mjuka sandaler från HM i storlek 14-15.
    Vad skall man köpa för storlek på höst/vinterskor om man får tag på något vettigt. Hur mycket växer de smö fötterna på 4-5 m¨ånader. Låter 20 stort för vinterstövlar?.
    Tänkte nu snarast köpa ett par sandaler i minsta storleken för hon vill ju bara gå hela tiden och de små jag har har snart gått hål. TIPS MOTTAGES TACKSAMT ANGÅENDE BARNSKOR.

Sommarhälsningar Ancilla

• Svar på tråden Kavat barnsko, lite frågor!
  • Åsa Ystad

Det går nästan inte att köpa skor i förväg till så små barn. Det är omöjligt att veta vad hon har för storlek till vintern.
    Det bästa är att ta med henne till en skoaffär i höst och låta dem mäta hennes fötter innan du köper skor.

GeKås i Ullared har billiga Kavatskor om du bor i närheten.

• Axels och Annies mamma

Det är inte Gekås som har de billiga Kavatskorna utam Sko-Boo som ligger jämte Gekås i Ullared.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • vivianne

Vad gäller första skorna så tycker ärligt talat inte jag att man behöver satsa på dyra skor för de växer ur dem så snabbt. Vår dotter hade sina första skor i mindre än två månader. Men då ville jag inte att hon skulle behöva lära sig gå i allt för stora pråmar. När de blir större (dagisåldern) är det mer lönt för då slits verkligen skorna. Kavat och Vincent är mina favoritmärken - skinnskor som är sköna och håller bra.

Vad gäller Kavar så brukar alltid Coop ha någon kampanj där de säljer barnstövlar till bra pris till sina medlemmar så du kan ju hålla ögonen öppna i deras annonsblad. Men det är en sort (pojk- respektive flickfärg) under en vecka så det gäller att vara vaken. Tror det var augusti-september förra året. Annars tycker jag att det är ungefär samma pris överallt.

• jummie

Fötterna växer ENORMT mkt den första tiden så att köpa vinterskor för tidigt kan vara riskabelt.

Billiga Kavat hittar du på SkoKanonen.

• pattisza

Jag kan också rekommendera att inta köpa i förväg för det är jättesvårt att veta vilken storlek de kommer ha. Jag har också uppmärksammat att COOP har haft driver med kavatskorna.
    du kan ju alltid sälja dem sen, speciellt de första skorna är ju ofta väldigt fina fortfarande.

Svar på tråden Kavat barnsko, lite frågor!