• Toppstenen

    VIlket MVC i Stockholm?

    Hej, plussade i förrgår och ska kontakta ett MVC. Är visserligen i vecka 5+4 men i Stockholm får man vara ute i god tid om man vill få plats... Vilket ställe rekommenderar ni andra som bor i stan? Jag bor på Kungsholmen så det naturliga vore väl Serafen, men jag funderar också på Mama Mia eller Barnmorskorna Gamla Stan.
    Tips, synpunkter?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-07 23:41:23:
    Uppdatering: skrivit in mig på Mama Mia nu. Höll på att få vänta till slutet av augusti (ringde i torsdags) men lyckades få en återbudstid i början av augusti. Om, om, om (törs knappt erkänns för mig själv att det hänt) jag kommer att kunna utnyttja tiden så återkommer jag med rapport!

  • Svar på tråden VIlket MVC i Stockholm?
  • Duckan74

    Jag gick på Mama Mia och är nöjd. Min graviditet var utan komplikationer.
    Barnmorskorna i GS gick min kompis på och hon var också nöjd med det. Fick då föda på BB Stockholm.

  • tjej mamman

    Jag gick på Munkbron i gamla stan och jag var inte nöjd,tyckte att barnmorskan hade en sån nonchalant attityd.

  • and

    Gick på Serafen första gången det var bra. Men den här gången går jag på Munkbron därför att vi har flyttat och att jag förra gången eftersom jag fick barn mitt i juli var tvungen att åka till Södertälje där fick inte pappan stanna kvar på natten så jag låg ensam där i två dygn utom då att pappan var med under dagarna ett tag. Men du kommer ju att få barn i April sådär nästa år och då finns säkert plats på KS.

  • Jofimiel

    Jag gick på mama mia söder, hos en bm som heter maria liljare och hon va skitbra!! man har allt under samma tak... läkarn o ul tex.  smidigt..


    ~♥~ Mamma till Filizia,Milton och Elliot ~♥~
  • MkrKabe

    Jag går på Mama Mia på Söder. Känns jättebra, var på inskrivning förra veckan eller förrförra, minns inte... idag skall jag dit på ultrashit

  • LovelyDay

    Var mkt nöjd med barnmorskorna Gamla Stan då jag gick där, och även med förlossningen på BB Stockholm (på Danderyds sjukhus). Rekommenderar starkt. Bor inte i city, men avståndet var absolut inget som kändes jobbigt. Går man på Barnmorskorna Gamla Stan och har en komplikationsfri graviditet och föder inom normalspannet är man garanterad plats på BB Stockholm om man vill föda där. En halvprivat förlossningsklinik som ligger på Danderyds sjkh som sagt. www. bbstockholm.se

  • AnniPanni

    MamaMia går jag på. Helt ok, skönt med bm o UL på samma ställe.
    Med yngsta dottern gick jag på Sldra BBs MVC o födde där (rekomenderas varmt)
    Med äldsta gick jag på MVC i förorten, födde på Danderyd (vill _ej_ föda där igen)

  • Duckan74

    AnniPanni, varför ej DS igen? Vi var mycket nöjda med det.

  • AnniPanni
    Duckan74 skrev 2007-06-28 10:53:14 följande:
    AnniPanni, varför ej DS igen? Vi var mycket nöjda med det.
    Hon föddes på speciaförlossningen o vi fick tyvärr en mindre bra bm o korkad läkare. Läkaren drog ut på beslut o tillslut vart det så illa att det var tal om katastrofsnitt *suck*. Hamnade sen på vanliga bb där vi också tyvärr hade en hel del otur med personal. De där första dagarna förstörde en hel del (inkl amningen som aldrig blev bra då personalen lärde oss olika: djupa infekterade sår på brösten som inte läkte på 3 månader).
    Så egentligen är DS säker bra, vi hade bara en himla otur att råka ut för alla mindre bra.
Svar på tråden VIlket MVC i Stockholm?