• Anonym

Är det bara jag.....

som alltid måste använda glidmedel vid samlag......? Inget fel med det...men jag undrar. Efter mkt problem med svamp så är det som att den naturliga fuktigheten har försvunnit.

• Svar på tråden Är det bara jag.....
  • Anonym

hej
    var det när du började med glidmedel problemen uppstod?
    jag och min sambo har aldrig haft några problem tidigare så en dag tyckte vi att vi skulle börja ha lite "extra" kul i sovrummet. Med glidmedel och dylikt
    Då började mina problem med svamp och flytningar i underlivet. nu har vi gått tillbaka till det "vanliga" igen och problemen har sakta börjat försvinna. Insan

• Anonym

Nej det är inte bara du, precis likadant för mig!
    Har åxå haft jättemkt problem med svamp men är bättre nu sen jag slutade med p-piller och även ändrat andra grejer.
    Visst är det inte så besvärligt att använda glidmedel men det skulle vara trevligt att få tillbaka den naturliga fuktigheten!

• Anonym

Sen jag blev gravid har jag varit lite torr och måste ha glidmedel... Jag tycker det är helt ok och då behöver man inte oroa sig för att man är för torr...

• Anonym

Jag behöver också hjälp av glidmedel, även om det blivit bättre sedan jag slutade med p-piller. Nu när vi försöker få barn oroar jag mig för att glidmedlet skall göra det svårsimmat för spermierna. Är det någon som vet hur det ligger till?
    /Lisa

• Anonym

Jag tror att jag lider av sk vestibulit(=smärta vid sex) och få gånger blir det njutbart vid fullbordat. Jag har alltid haft det så här men får inget gehör av gynekologen. Det är så trist och man längtar knappast efter sex då det gör ont, JÄTTE ONT!! Finns det fler i min situation?

• Anonym

Jag är för det mesta torr som en öken, tycker inte ens att glidmedel hjälper. Dessvärre påverkar det lusten, jag känner mig osexig när jag är sådär fnöskig. Och så blir det ju inte direkt skönt heller dessvärre. Slutade med p-piller för att se om det hade någon inverkan, men det hade det INTE. Försöker förlika mig med att jag är en Torris, men det är svårt.

Alla tips emottages tacksamt *s* Jag är snart beredd att prova vad som helst för att få fart på sexlivet... kanske ska starta en separat tråd om detta :)

• Anonym

Vet inte, men kanske RFSU kan ha bra råd om detta??

• Anonym

Jag tror att en hel del av dessa problem beror på att vi är så mycket mer allergiska än förr, och detta i sin tur beror av alla produkter vi använder med mer eller mindre skadliga kemikalier i.

Jag har själv haft problem med svamp efter varenda antibiotikabehandling och har mycket känslig hy och slemhinnor men jag vägrade till sist att ta mer antibiotika och hittade ett par allergier som läkarna helt hade nonchalerat att testa för. Då försvann mina besvär under icke-pollensäsongen och blev mycket lindrigare under pollensäsongen.

Våga vägra antibiotika om du inte är dödssjuk!

Våga vägra kemikalier på huden till vardags!

Kräv ordentlig utredning av dina allergier om du har nästäppa, är beroende av nässpray, har pollenallergi eller kontakteksem.

Hela den symptombilden hänger ihop, nämligen, och det är relativt ofta som läkarna missar orsaker och bara behandlar symptom.

• Anonym

Fråga en gynekolog om hjälp om du är torr och beroende av glidmedel.
    Jag får också problem med glidmedel, variant av glidolja är dyr men mycket bättre.
    Man kan av gynekologen få utskrivet piller man stoppar upp och som hjälper ens egna glid på vägen. Kanske det vore nåt?

Svar på tråden Är det bara jag.....