• 92 95 01 01

Vad har ni för färg på vuxna sovrummet??

Jag ska den 19/3 köpa mörkblå tapet med nån bård till...är det fler som har mörkblå tapet i vuxna sovrummet??

• Svar på tråden Vad har ni för färg på vuxna sovrummet??
  • ia25

Ja, vi har riktigt mörkblå tapet i vårt sovrum. Problemet vi har fått är detta... vi har inte haft någon sänggavel och har gnuggat bort färg vig huvudkuddarna. Det är en stor fläck som är ljusare blå, nästan vit
    Nu har vi en sänggavel, men skadan är ju redan gjord. Alla små märken syns VÄLDIGT bra på en färgstark tapet!!

Fast jag älskar färgen och kommer nog att välja en färgstark tapet nästa gång oxå.

• Krulltott

Vi har vinrött!
    Två delad med bård i mitten!
    När man har tvådelat så ger det inte så "mörk" effekt..(tycker jag)
    Men att skulle jag nångång bli less på det vinröda så skulle jag nog sen
    välja blått!

• Jen

Vi har en härlig grön färg!

• Lady Namárië

Vi har en härlig, ganska kraftig blå färg, och det är jättesnyggt trots att rummet är ganska litet. Vi har ingen bård alls, utan färgen bryts snyggt mot trädetaljerna istället. Man sover jättegott i blå sovrum!

• pl77

vi har väldigt blå tapet, men jag är ganska trött på den nu...*suck*
    Skulle vilja ha åt lavendel tror jag men man tröttnar väl efter ett tag vilken färg det än är....

• Tin o Trolls mamma

Vårt sovrum är ljust gult. En varm och solig färg som återger ljuset nu på vårkanten.. Jag har även haft ett helvitt sovrum, det kändes inte så ombonat. I en annan lägenhet hade jag ett blått sovrum och det kändes mysigt och "nattlikt", men på dagarna var det för mörkt för mitt depressiva temperament. Jag vill ha mycket ljus omkring mig och hellre för ljust än för mörkt. Mitt mysigaste sovrum var en liten klädkammare som jag målade helt i terracotta!!

Blått och grönt ska ju vara lugnande och är även bra att ha i barnens rum om de är väldigt aktiva av sig.. Rött och gult stimulerar och gör dem mer alerta och aktiva.

Ekorren.

• twinmom

Vi har en vinrödaktig fondvägg där vi har huvudgaveln på sängen och resten av väggarna är grå-brun-nougat-beige.........svår färg att förklara men det är himla snyggt! Vi ville ha mörka färger eftersom det är två stora fönster i vårt sovrum som tillför väldigt mycket ljus.

• Cammo

Har oxå mörkblått i vårt sovrum.. klart det blir lite mörkt men jag har ist massa ljuslyktor och så, blir såå mysigt så. Vi sover jättegott därinne

• Petra Pontus mamma

Vi har 3 lattefärgade väggar och en vägg med medaljonmöstrad tapet i vinrött/gult/beige (samma bakgrundston som övriga väggar). Har blandat gammaldags lampor (mormors malmkrona i taket) med trrendiga vita möbler, mockaryamatta, Pontus har vit spjälsäng.

Inga gardiner, svarvita inramade foton på väggarna. Trendig och ganska enkelt.

• mira

Vi målade mörkblått i vår förra lägenhet - med ljusare blå karmar och vitt tak. Jag tyckte jättemycket om det och det var skönt med mörk färg på natten. Där hade vi iofs en trea så sovrummet sov vi bara i. Nu har vi en tvåa så jag har min dator och så i sovrummet - där har vi inte valt färg själva utan tapeterna är gula.

Svar på tråden Vad har ni för färg på vuxna sovrummet??