• Sanna1975

Röd i halsvecken - vad göra?

Har en 5-veckors bebis som är röd i halsvecken, försöker lufta så ofta det går, men det är lite svårt. Något annat tips på vad man kan göra? Är rädd för att det blir sår så småningom.

• Svar på tråden Röd i halsvecken - vad göra?
  • Willepluttsmamma

Blås efter varje tvätt, så du vet att det blir riktigt riktigt torrt!

• minnapinna

Vi använde också babypuder, Dialon. Jättebra! Torka rent och pudra ofta.

Nora 15/7 -06
  • kidA

man ska inte ha massa puder på bebisar.

alsohollösning ska man badda med. o se till att alltid torka torrt efter bad osv.

• snickerboa

potatismjöl funkar bra men när det torkat in ska man "bre ut mjölet med fingrarna

• Lea2

Jag använder balsam-kleenex för att försiktigt torka torrt. Dessa verkar nöta mindre än vanliga kleenex. Funkar för oss!

• Wimlan

Efter tvätt & lätt torkning (blåsa torrt), smörj ett tunt lager Inotyol-salva där det är rött.

• Liam07

Min lilla krake var alldeles jätteröd och knottrig i halsvecken sådär så att det vätska sig så jag använder apotekets silon salva och strök på rikligt två dar tog det så försvann det totalt och inte har jag sett röken av det skööönt! Lycka till!

• Sanna1975

kidA: varför ska man inte pudra? gäller det även potatismjöl?

• NovJenny
    Wimlan skrev 2007-06-28 12:49:18 följande:
    Efter tvätt & lätt torkning (blåsa torrt), smörj ett tunt lager Inotyol-salva där det är rött.
    Precis så har jag också gjort. Funkar alltid. Min son har varit röd ofta... Tror han har känslig hud eller något, eller så har han helt enkelt för djupa valkar!
    Noah 2oo61111
Svar på tråden Röd i halsvecken - vad göra?