• mjuffpuff

Kostnad för tatuering?

Hej, har läst lite på olika trådar om tatueringar här och förstått att några av er är tatuerade, så, jag undrar

*vart ni gjorde era tatueringar, vad kostade dom?
    *vilket pris betalar man för storleken eller betalar man för hur mycket färg som går åt?
    *några kliniktips =)?, det måste inte vara en billig klinik, vill hellre ha det snyggt.
    *ska jag tatuera ska det vara något som ser verkligt ut, vet ni vilka som kan det, och vad de tar för priser?

Jag är lite sugen på att tatuera mig, smärtgränsen är riktigt låg så bangar säkert ur, men kanske är modigare när/om jag ska göra det =/

• Svar på tråden Kostnad för tatuering?
  • Tyshaa

dom brukar ta betalt for tiden eller storlekenpa tatueringen, vissa har ett minimum pris pa 500 eller liknande ocksa

• Banana82

*vart ni gjorde era tatueringar, vad kostade dom?
    Danmark, en skalbagge på 2 * 4 cm ungefär, 600 kr

*vilket pris betalar man för storleken eller betalar man för hur mycket färg som går åt?
    De flesta har ett grundpris på 5-600 kr, och går inte under det priset, sedan brukar det vara kring 1000 kr timmen.

*några kliniktips =)?, det måste inte vara en billig klinik, vill hellre ha det snyggt.
    Heter inte klinik, utan studio, och det är en seriös studio kan man ta reda på det genom att fråga åldersgräns (alltid 18 år minst, aldrig yngre även om personen har tillstånd), har de rent och snyggt, autoklav, när är den senast godkänd, har de tagit sporprov från autoklaven regelbundet, är det godkänt.

*ska jag tatuera ska det vara något som ser verkligt ut, vet ni vilka som kan det, och vad de tar för priser?
    Som sagt de flesta har kring samma priser, de riktigt stora kan säkert ha dyrare, men de finns i usa de flesta av dem. Olika tatuerare har olika stil de är bäst på och gillar bäst, kolla runt, det brukar ha bilder på sådant de gjort. Sök på studior på nätet, iband har de bildgllerier.

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • mjuffpuff

tack för era svar =D! de hjälpte verkligen =)
    då vet jag ungefär hur jag ska göra och så ^^ tack =)

• thesmokejumper

Det är nog väldigt olika, dom tar nog betalt beroende på hur lång tid det tar o hur avancerad den är. Jga gjorde en ganska stor tattoo på axeln o den blev billigare med en femhundring för att det gick så fort

• thesmokejumper

vart ni gjorde era tatueringar, vad kostade dom?
    - Västerås, ena 1500 den andra 2000
    - Tid och hur avancerad den är tror jag, är nog olika
    - South of heaven i västerås
    - South of heaven i västerås... Går efter tid o hur avancerad den är, omöjligt o säga vilket pris dom tar...

Svar på tråden Kostnad för tatuering?