• underbara Ester

    Golvmopp! Snälla hjälp mig hitta en som fungerar!!

    Hej hej!

    Jag har sånt problem med att hitta en golvmopp eller liknande som faktiskt fungerar! Finns det någon som har ngra bra tips? Jag är intresserad av både såna som amn använder torra och blöta. Men vill att de inte bara ska sopa runt skiten utan faktiskt göra det rent och fräscht!

    MVH
    Underbara Esters mamma


    (¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Golvmopp! Snälla hjälp mig hitta en som fungerar!!
  • Sunflower

    En golvmopp i mikrofiber (mirakeltrasan om du hört talas om den), tar bort all smuts med bara vatten. Inga kemikalier behövs! Och det blir verkligen rent!!!!

  • underbara Ester

    ooh precis vad jag eftersöker!! Kan man använda den både torr och våt? Vaaaaart finns den att inhandla? Märke etc!!


    (¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
  • Sunflower

    Originalet heter KBM http://www.kbm.se/main/default.asp?id=2&langID=1 Har många av deras produkter.

    Dock har jag köpt mirakeldukar på Ullared som varit minst lika bra. Har sett att ICA-butiken också har mirakeldukar (och moppar) men de har jag inte testat själv. Finns både torrmopp och fuktmopp.

  • underbara Ester

    bra! heja! ska genast leta upp det! får kolla på ica maxi nästa gång!

    Tack igen!


    (¯`°?.¸ ღ Underbara Ester ღ ¸.?°´¯)
  • amazonen

    Jag har gått tillbaka till klassisk skurtrasa och långborste! Man får lättare med sig smutsen än med en mopp. Den största fördelen är att trasorna går att tvätta, även i 95 grader. Och man har flera att använda i olika rum! Tycker det är hopplöst att hålla en mopp fräsch. Det tar mindre plats också. Trasorna viks ihop prydligt och man behöver inte ha en lika stor hink.

Svar på tråden Golvmopp! Snälla hjälp mig hitta en som fungerar!!