• Anonym (hjälp)

Hur får man ta på en endokrinolog?

Någon som vet det? Måste man gå via husläkaren eller finns det privatpraktiserande läkare man kan gå till??

(En endokrinolog arbetar med hormonsjukdomar/rubbningar).

• Svar på tråden Hur får man ta på en endokrinolog?
  • Anonym (hjälp)

Okej, så jag går till husläkaren och får en remiss. Tas ev prover hos endokrin (heter det så? ) eller gör man dt på VC?

Tack snälla för ditt svar!

• Anonym (varit där)

Det finns privatpraktiserande som man kan gå direkt till. Efter tio läkarbesök på VC då de vägrade att ta blodprov trots att jag kände mig jättesjuk, så beställde jag själv tid hos privatpraktiserande endokrinolog. De tog genast blodprov och det visade sig att jag hade struma. Jag blev då genast remitterad till KS endokrinologer.

• Anonym (hjälp)
    Anonym (varit där) skrev 2007-06-28 16:53:09 följande:
    Det finns privatpraktiserande som man kan gå direkt till. Efter tio läkarbesök på VC då de vägrade att ta blodprov trots att jag kände mig jättesjuk, så beställde jag själv tid hos privatpraktiserande endokrinolog. De tog genast blodprov och det visade sig att jag hade struma. Jag blev då genast remitterad till KS endokrinologer.

Tack för ditt svar!

Vad hade du för problem?

• Anonym (varit där)

Jag svettades jättemycket, hjärtat slog mycket fortare och jag mådde dåligt. Efter ett halvår upptäckte jag i spegeln att mina ögon även blivit större.

Vårdcentralen vägrade fortfarande att ta ett vanligt blodprov, men efter mycket tjat så tog läkaren ett blodprov. Grejen är att han kollade aldrig svaret när han fick tillbaka resultatet. En månad senare, efter att jag hade gått privat och varit på KS och fått medicin, så ringde jag läkaren och frågade om han kollat resultatet. Han svarade då att han hade inte kollat eftersom det är så sällan det är något fel Han tittade på resultatet när jag pratade med honom i telefon och konstaterade då att jag hade struma!

Men då hade jag redan varit hos Karolinskas endokrinologmottagning.

Är det liknande symptom som du har?

• Anonym (hjälp)
    Anonym (varit där) skrev 2007-06-28 20:57:42 följande:
    Jag svettades jättemycket, hjärtat slog mycket fortare och jag mådde dåligt. Efter ett halvår upptäckte jag i spegeln att mina ögon även blivit större.Vårdcentralen vägrade fortfarande att ta ett vanligt blodprov, men efter mycket tjat så tog läkaren ett blodprov. Grejen är att han kollade aldrig svaret när han fick tillbaka resultatet. En månad senare, efter att jag hade gått privat och varit på KS och fått medicin, så ringde jag läkaren och frågade om han kollat resultatet. Han svarade då att han hade inte kollat eftersom det är så sällan det är något fel Han tittade på resultatet när jag pratade med honom i telefon och konstaterade då att jag hade struma!Men då hade jag redan varit hos Karolinskas endokrinologmottagning.Är det liknande symptom som du har?

Fy så hemskt, kan man inte anmäla sådant?

Nej har inte direkt såna problem, svettas iof ganska lätt, men har fått väldigt fet och dålig hy, är på dåligt humör, kraftiga mensblödningar, för mkt hår på kroppen... mm.

Har känt mig väldigt trött senaste veckorna också.

Svar på tråden Hur får man ta på en endokrinolog?