Vattnet eller bara flytningar?
Undrar Hur man vet om det är vattnet som gått/läcker eller om det bara är en flytning? Är i v. 38+6 och blev nyss väldigt blöt i trosan. Såg inte ut som flytning, va för blöt tycker jag. Tacksam för svar. :)
Undrar Hur man vet om det är vattnet som gått/läcker eller om det bara är en flytning? Är i v. 38+6 och blev nyss väldigt blöt i trosan. Såg inte ut som flytning, va för blöt tycker jag. Tacksam för svar. :)
Ifall det fortsätter att rinna kontinuerligt så är det vatten. Gå runt lite hemma och känn efter. Lägg nånting i trosorna, typ en diskhandduk eller nåt som kan suga upp så ser du lättare om det har kommit nåt. Vad spännande!
Det är jätte svårt att veta... Med min son trodde jag att jag läckte foster vatten i v30 men det var det inte, men när vattnet väl gick i v38+4 så visste jag direkt att det var det, det kom mycket och var klart i konsestensen och så hade min slempropp gått 2tim innan. När jag ringde till kk sa dom att det är vanligt att det kan komma så mycket som bara är flytningar med men jag fick åka dit så kolla dom att det var fostervatten... Jag tycker absolut att du ska ringa till kk. Lycka till!
Tack för svaren. :)
Det är vanligt med vattniga flytningar under graviditeten.
Kvällen innan vattnet gick så tror jag att jag läckte fostervatten, det var väldigt vattnigt, liksom strävt och luktade mellanting mellan hav och sperma.
Sen på natten gick vattnet med buller och bång när jag reste mig upp ur sängen.
Mina flytningar är lite vitaktiga o när mitt vatten gick med förra barnet var det genomskinligt o lite "slemmigt"... + att det kom lite blod. Ibland har det känts som om vattnet har gått för att flytningarna har ökat... men så fel man har *hihi*
TS
TIPS!
Ha en binda på dig nu.
Är den blöta så är det vattenavgång annars har du rikitg vattig flytningar....
Hade vattenavgång några dagar innan bf. Vaknade på nätterna av att det kom en dusch med vatten. Var osäker om det var vatten el ej pga det bara rann som en droppe längs låret när jag gick till toaletten. Luktade dock inte urin. Tycker du skall kontakta förlossningen. Jag tog kontakt efter några dagar och eftersom de inte kunde utesluta vattenavgång sattes jag igång på dag tre efter jag först undersökts. Ena hinnan hade gått trots väldigt små vattenavgångar.
Lycka till!
Kram
TS:
Hur har det gått?
Har väntat nu i några dagar o inget mer har hänt. Har lite värkar, men inga starka. Tråkigt, då jag vill ha bebis nu. :) Men den kommer när den är redo. ;) Snart hoppas jag. Få se Hur det är när vattnet går, om det nu gör det på mig. Hihi. Tack för era svar.
En vän till mig födde 5 veckor för tidigt. Hon trodde också först att det bara var flytningar men det var vattnet som gick... hon ringde förlossningen för att kolla och de sa att det alltid är bra att höra av sig och kolla upp det... nu har hon en frisk liten söt bebbe på 1 vecka
Detta hända mig för ca. 2 veckor sedan.
Satte mig i soffan och det sa liksom POFF så rann det till. Uppskattningsvis 1 dl....sprang på toa men det kom inget mer, och det luktade inte urin. Var säker på att vattnet gått å vi ringde förlossningen. De bad mig vara där inom 2 timmar eftersom jag vara var i 36+0..... men väl inne och efter div. undersökningar visade det sig att det bara varit en flytning alt. litet läckage.
Sedan dess har det varit lugnt på den fronten. Kommer det inget mer så var det bara att vänta sa de.
Ville bara tala om att jag har fått en välskapt liten son. :)
ååååå GRATTIS!
GRATTIS!