• Ancy

Tycker du att du har god smak? (när det gäller inredning, kläder mm)

Ja, vad tycker du själv?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att du har god smak? (när det gäller inredning, kläder mm)
  • Jossisen

Inredning tycker jag att jag har god smak. Kläder har jag lite svårare att få till. Tycker det är svårt att hitta rätta kombinationerna för att det ska bli riktigt snyggt.

• Annsja

Ja det tycker jag. Lägger ner mycket tid och pengar på mitt hem.
    Sen e ju det en annan fråga vad andra tycker. Men jag e nöjd..hihi

• KickStart

Ja absolut
    Vi trivs och det är huvudsaken

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • CeeJay

Jag tycker det i alla fall.

Sen är det ju alltid några som inte håller med. Jag är inte speciellt trendfixerad utan kör efter mitt eget tycker och blandar gammalt med nytt.

• sedlighetsroteln

Ja, sjukt god smak

• Linda1976

Ja, det har jag... även om inte alla på FL inser det snygga i en klassiker som Le Corbusiers KUBEN-soffa. Vad är det med folk?

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Polgara

Nej,är kass på sånt! Är inte road av det heller...så mitt hem är smaklöst men det skiter jag i...orka bry sig.

• Majbarnen

Jag tycker själv att jag har god smak, men följer absolut inte trendernas alla svängningar. Och nu orkar jag inte heller bry mej så mkt om det, men som sagt, smaken är god i alla fall

• Jessica24

Ja, absolut.
    Att jag älskar inredning och kläder och har bra smak, men att sedan färdigställa det i verkligheten är en annan. Flört
    Speciellt då det kommer till kläder, frisyr osv. Vet vad som är modernt och snyggt, men det är inget som fungerar just nu, av olika skäl.
    Så skulle någon se mig, så hade dom inte trott på min goda smak. *ler*

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Maverich

Jag tycker att jag har god smak vad gäller inredning. När det gäller kläder är det svårare, jag har svårt att hitta kläder jag gillar, har varit gravid, pluggat och är gravid igen så jag har liksom inte riktigt haft en ärlig chans om jag får säga det själv.

• Auris

Jag tycker jag har god smak. Om jag ids bry mig.
    Däremot är jag inte så intresserad av mode och heminredning och sådant så ibland blir saker kvar fast de egentligen inte är i min smak. (Nu tänker jag mest på de gigantiska spegeldörrar som fanns i husets alla rum när vi flyttade in och som blivit kvar)

• Boothwalker

Jag tycker jag har bra smak och är intresserad av inredning och så. Men jag är rätt dålig på att göra det som jag vill ha det... Orkar inte alltid bry mig.

• tjoppaloppan

Hmm... svarade "annat". Vad är god smak?

Jag har rätt bra koll på vad som anses passa bra ihop i de rådande stilarna. Jag läser med nöje MASSOR av inredningstidningar och har såklart påverkats att tycka om sånt som finns i dem.
    Jag vet vem Carl Malmsten var och vem Nirvan Richter är och vad de står för. Jag kan flera av IKEAS formgivare vid namn och kan gissa rätt på vem som tillverkat någon ny pryl vid möbelvaruhuset.
    Är det MIN smak? Inte vet jag. Antagligen inte.
    Jag skulle kunna plocka ihop ett fint "sommartorpet-hem", baka ihop en enkel Skansen-fäbod, vet ungefär vad som krävs för att få till en villa i äldre lantlig stil med tillhörande trädgård med blommor från mormors tid, rigga en retro 70-talslägenhet och jag har koll på Hertha Bengtson och hennes femtiotals-kumpaner.
    Jag kan alltid se skillnad på vad som är dyrt och vad som är billigt i inredningstidningarna.

Allt detta gör att jag kan inreda så att folk skulle kunna tycka att jag har god smak.
    Men om den egentligen är MIN egen? Mer EGET vore det ju att blanda hejvilt. De som gör så anses ofta inte ha god smak, såvida de inte blandar på ett sätt som är konvention just nu och ansett som god smak. Att ha en konsekvent stil brukar anses vara god smak.

Hur som helst: jag tycker att det är väldigt trivsamt hemma hos oss. Och det tycker jag är viktigast. Det finns också många saker i vårt hem och vår trädgård som ger mig skönhetsupplevelser och gör mig glad.
    Många av våra saker är ju förknippade med härliga minnen vi har och blir därmed särskilt positiva.
    Tex gör min sons Nalle Puh-gå-bil mig väldigt glad varje gång jag ser den, eftersom han leker så fint med den och visst finns det en skönhet i den grälla plasten , men god smak vetefasen... Det står den ju inte riktigt för.
    Och den kommer antagligen att försvinna upp på vinden då den inte används längre för då kommer den ju inte att ses som vacker längre, utan "omodern", om ni fattar?
    Men då min son ääääääääälskar den grälla plasten mycket högre än de estetiska träleksaker jag köpt honom så blir den ju vackrare då den är älskad och använd.
    Där tycker jag liksom Feng Shui-anhängarna att man ska omge sig av:
    1. Saker man använder
    2. Saker man blir glad av
    3. Slänga resten. Oavsett om det är god smak eller ej.

Jag har ett gott estetiskt sinne, jag kan skapa trevnad och göra vackert omkring mig. Men smak är ju något annat.
    Smak. Det har att göra med var och hur man är uppvuxen. Geografi. Social klass. Ekonomi.

(I Dalarna tycker fler om allmogestilen än i Malmö och fler på Östermalm föredrar Josef Frank än i Tensta. Om det är deras egen smak eller om det är så det ska se ut i Dalarna respektive Östermalm kan man ju fundera över, eller hur?)

Jag tycker att det är viktigt att trivas där man spenderar tid och gör det alltid trivsamt för mig, oavsett om det är på arbetesplats, på resa eller hemma.

Det viktigaste för mig är att trivas och ha det gott.
    Om det är god smak eller inte är mindre viktigt. Fast inte oviktigt. Jag är inte helt opåverkad av vad "folk tycker" och har därmed anpassat mig och min smak så att jag passar in, socialt.

Som de flesta, på sitt sätt, antar jag.

• cruZZe

Kläder ja.

Inredning också eg, men jag har ofta svårt att se helheten hur vissa saker kommer passa ihop innan jag sett dem ihop.

• plisseplosse

Jag tycker mig ha bra smak. Bra smak för mig är inte kopplad till att vara styrd av rådande trender.

• Verkligen

Jag tycker det, sen om nån annan inte tycker det så skiter väl jag i det.. Huvudsaken att jag trivs med mitt hem och min egna klädstil osv..

Svar på tråden Tycker du att du har god smak? (när det gäller inredning, kläder mm)