• Kribeng

Tallrik som sitter FAST på bordet + "regnklädsel" vid matning

Letar med ljus och lykta efter en tallrik som verkligen sitter fast på bordet! Har köpt Bambinos tallrik med sugkopp på botten men den åker ner på två röda

Någon som har inköpt någon SUPERbra tallrik och vill dela med sig av sina erfarenheter? Märke och pris önskas.

Sen undrar jag om någon har erfarenhet av s.ka. Regnkädsel man kan sätta på när barnet ska få börja plocka och äta själv?

Nu ska hon banne mig få kladda!!

• Svar på tråden Tallrik som sitter FAST på bordet + "regnklädsel" vid matning
  • LillaMy1984

Regnklädsel eller kappa köpte vi från H&M...

• 4barnsMom

Min erfarenhet är att de flesta tallrikar lossnar om inte bordet är helt slätt och inget av mina trä/furubord har varit det   Alla jag testat lossnar, men har nu en Spöket Laban som iallafall går att få dit, sen sticker den.. Men det är ju trämönstret som gör det...

Stolt Mamma till Samuel -97 Elin -00 Elias -06 & NovemberBebis i magen!!
  • 4barnsMom

Den hela haklappsjackan jag fick från Libero är kanon! Lila med nån kanin på.. Fick samla kvitton/märken för att få den...

• Kribeng

Elias Mom: Har en Antilop stol med bord från IKEA så jag tycker nog att det bordet ska vara slätt men ändå släpper det.

LillaMY: Kostnad?

• Flätad

Hihi... Kul att få kladda!!!  Tyvärr har jag inga förslag på tallriken...Skulle verkligen behöva ett tips själv. Har också testat ett par men de sitter baskemig inte kvar i bordet särsklit länge... Nu börjat hon dock få lite kläm på maten och talriken står oftast kvar på bordet nu pepparpeppar Jag köpte ett förkläde på Hm faktiskt som har skyddat dottern hyffsat när hon har kladdat runt med maten... Men inte helt så ibalnd har kläderna åkt av när hon skulle äta spagetti med köttfärsås eller annat med tomat i som ger trista fläckar... Sen är det duschen som gäller

• LillaMy1984
    Kribeng skrev 2007-06-28 18:36:31 följande:
    Elias Mom: Har en Antilop stol med bord från IKEA så jag tycker nog att det bordet ska vara slätt men ändå släpper det.LillaMY: Kostnad?
    Ska kolla med maken och återkomma!
  • LinnV

sån regnklädsel har de på babyproffsen. vet tyvärr inget pris..

• MoonFlight

Vi köpte en ny variant som vi hittade nu sist vi var på Baby-Hörnan. En "magisk matta" från www.tommeetippee.com
    Tycker den satt fast riktigt bra tycker jag, kunde lyfta hans barnstol med bord på (tung variant) rakt upp när tallriken satt fast på den. Ger bäst resultat när bordet är lite fuktigt när man lägger på den och fast sitter den. Kostade dryga 90 kr för mattan och 70 kr för en djup tallrik.

• Flaxa1

Vi har samma kappa som Lilla My. Tror den kostade runt 50-lappen. Jättenöjda!

• 4barnsMom

Liberos.. Den är kanon, täcker allt

Mattan kan jag tänka mej är effektiv, har såna i jobbet åt funktionshindrade
  • Kribeng

Moon flight: Toppen! Kan vara värt att prova. Använder du deras märke på tallriken också eller någon annan?

LillaMy & Flaxa: Sån får det bli! Ska ner och införskaffa imorgon.

• Kribeng

Vad har ni på golvet när det ska kladdas? Funderade på att köpa en bit vaxduk och lägga under stolen.

Andra tips?

• lejonkungen

Hej!

Såg denna tråd och kände att jag ville få lite tips, jag är själv frustrerad över tallrikarna...

På golvet har jag tänkt att införskaffa ett plastskydd för kontorsstolar (så att stolen ej glider runt) som finns på IKEA. Användningsområdena är många Har ännu inte kollat vad de kostar, men det känns som att det skulle vara smidigt.

• zika

En bekant som ahr tvillingar limmade helt enkelt fast tallrikarna på brickan som hör till den vita billiga barnstolen från Ikea. Vet inte vad den heter.

• Jessica24

"Ätkappa" från Baby Björn finns bland annat på Coop Forum.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • TjorveniSkåne

Ikeas kontorsstolsmatta är jättebra! Jag tror man ltt halkar på en vaxduk.

zika: Hur gjorde tvillingföräldern vid diskning då?

Svar på tråden Tallrik som sitter FAST på bordet + "regnklädsel" vid matning