I första boendeet (2:an på 14 kvm
) hade jag husgeråd till en början en hylla i gaderoben! Men det gick ju att flytta ut efter ett tag när vi sett vad som fanns och inte fanns i det gemensamma köket...
Sen är det väl också lite krasst så att man har sällan nyttjar alla husgeråd eller kan nyttja en sak till flera och på så sätt ställa i förråd eller hemma hos föräldrar/vänner tillfälligt tills nästa boende eller sälja dem (eller ge dem till Röda korset o liknande). En bunke kan man baka med, servera sallad med, ha chips/popcorn i, förvara mindre skålar i med mera. Tänka om och tänka i nya banor.
Lika väl så är det sällan man (iaf jag) utnyttjar sina 12 tallrikar, 12 glas, 12 bestickspar med mera utan har man fest - köp engångs eller låna från en granne. Hälften är ganska tillräckligt, oftast.
Jag har haft en soffa med mig i alla mina boenden (till nu, sambon gillar visst inte att den var rosa...
) men det har varit en ganska liten 2 sits soffa. Tänk hellre lite mindre än stora vräkiga möbler är ett bra tips också. Alla eventuella gäster kanske inte behöver sitta på en stol vid besök, det kanske funkar lika bra med lite större modell på kuddar att sitta på golvet med.
Lite tips och idéer i alla fall.