• lillloppan

Thailand väder i september?

Hoppas att någon kan svara på min fråga:

Någon som varit i Thailand i slutet på augusti/ september under regnperioden? Regnar det lite och ofta eller är det långa ihållande perioder av regn? Är hettan tryckande?

Funderar på en resa. Men kankse helt fel period? Ska då resa med en liten på 1 år.

• Svar på tråden Thailand väder i september?
  • lindamit

hej! har varit i thailand de senaste två åren i slutet av agusti till slutet av oktober och jag kan säga att det regnar verkligen till och från under regnperioden!
    det är inte ihållande regn men det kommer kraftiga skurar varannan till var tredje dag som håller i sig från 15 minuter till flera timmar,men aldrig en hel dag. Så om du vill ta pauser från solandet då & då så stör regnet inte(kan vara mysigt också med tropiskt ösregn,inte som vårt svenska).sen beror det mycket på var i thailand du är,har upplevt att den östra sidan av thailand som Koh Samui och Koh Pangan har bättre väder än den västra där Phuket bla ligger...Håll dig till öarna isånafall,där är det oftare uppehåll!
    Värmen är perfekt under regnperioden tycker jag,lite fuktigare såklart men inte "hett" som under högsäsong.Skulle absolut kunna tänka mig att åka dit med min son (som är 4 månader) under regnperioden.hoppas du fått svar på dina frågor nu :)

Svar på tråden Thailand väder i september?