• Anonym (oro)

Kan det vara inflammation i livmodern??

Misstänker att jag kanske fått en inflammation i livmodern, fick MA för en månad sen. Har slutat blöda sen flera veckor tillbaka, men nu tycker jag istället att det luktar så himla skumt där nere. Har idag haft som svag mensliknandevärk, men inget som gjort ont eller så.

Vad ska man kolla efter för symtom??

Jag har verkligen ingen ork att gå igenom undersökningar o.s.v om det nu inte skulle va det då, så jag vill avvakta. Men det kanske finns nån som kan hjälpa mig med svar på min fråga...

Tack..

• Svar på tråden Kan det vara inflammation i livmodern??
  • Anonym (oro)

snälla finns det ingen som kan svara..finner inga svar nånstans.. :(

• Odessa

Det där med symptom kan säkert variera, men när jag fick livmoderinflammation fick jag sån där molvärk. Sedan fick jag som nåt slags "mens", men det var blod och var blandat. Och då kom febern, jag blev riktigt, riktigt dålig och förlorade medvetandet då och då. Frossa osv.

Kräsmagade bör sluta läsa HÄR!
    --------------------------------------------------

Flytningen, eller "mensen" var väldigt ljus och luktade fränt. Jag tyckte det luktade som en blandning mellan avslag och sperma, en stickande lukt.

Jag hoppas du inte har livmoderinflammation, men om du börjar få "konstiga flytningar" eller feber tycker jag du ska kontakta sjukvården. Ingen mening med att låta det gå lika långt som jag gjorde, jag blev inlagd med tre olika antibiotikadropp och var medvetslös långa stunder.

• Mylla

Har du gula flyningar som luktar illa? Då är det nog bakterieinfektion i slidan.  Eftersom det kom efteråt, när blödningen var över är det nog inte i livmodern.

Har du någrs symtom från urinvägarna? Hur känns det när du kissar?

• Anonym (oro)
    Odessa skrev 2007-06-28 21:26:57 följande:
    Det där med symptom kan säkert variera, men när jag fick livmoderinflammation fick jag sån där molvärk. Sedan fick jag som nåt slags "mens", men det var blod och var blandat. Och då kom febern, jag blev riktigt, riktigt dålig och förlorade medvetandet då och då. Frossa osv.Kräsmagade bör sluta läsa HÄR! ----------------------------------- ---------------Flytningen, eller "mensen" var väldigt ljus och luktade fränt. Jag tyckte det luktade som en blandning mellan avslag och sperma, en stickande lukt.Jag hoppas du inte har livmoderinflammation, men om du börjar få "konstiga flytningar" eller feber tycker jag du ska kontakta sjukvården. Ingen mening med att låta det gå lika långt som jag gjorde, jag blev inlagd med tre olika antibiotikadropp och var medvetslös långa stunder.
    Jag tycker jag har flytningar som luktar riktigt illa. När jag duschat, har jag stoppat upp lite papper för att suga upp, och bara efter 5 min så har det vart lite blött som vatten på pappret. och det luktar inte gott. skrapt på nått sätt. Jag har inte haft feber, heller ingen molande värk, mer än idag lite smått då.

Åhh jag orkar inte en gång till men sjukhus :(
    Hur länge gick du med det innan du sökte hjälp??
  • Anonym (oro)
    Mylla skrev 2007-06-28 21:28:50 följande:
    Har du gula flyningar som luktar illa? Då är det nog bakterieinfektion i slidan.  Eftersom det kom efteråt, när blödningen var över är det nog inte i livmodern.Har du någrs symtom från urinvägarna? Hur känns det när du kissar?
    jag tycker jag kissar oftare, och jag känner mig kissenödig oftare. men det svider inte eller så :(
  • Anonym (oro)
    Mylla skrev 2007-06-28 21:29:25 följande:
    Har du feber?
    nej ingen feber vad jag vet, eller känner..
  • Skusan

Det kan även vara bakteriell vaginos, luktar förbanne mig apa! Eller mer åt rutten fisk. Det måste behandlas för att försvinna, men ring din bm imorrn, det finns inget värre än att gå och oroa sig!

Lycka tilL!

• Odessa

Jag gick med det där LÄNGE. Dum som jag är så drar jag mig för att söka sjukvård, tyvärr. Jag hade nog så i tre veckor, om inte fyra. De sista veckorna var jag för sjuk för att riktigt koppla samman allt, trodde jag fått influensan.

Du kan ju ringa och rådfråga, men jag tror inte det är någon jättefara (observera att jag dock INTE har någon som helst utbildning inom vård) om du inte har feber. Men lova att du går till doktorn direkt om du får det!

Anonym (oro) skrev 2007-06-28 21:31:17 följande:

Jag tycker jag har flytningar som luktar riktigt illa. När jag duschat, har jag stoppat upp lite papper för att suga upp, och bara efter 5 min så har det vart lite blött som vatten på pappret. och det luktar inte gott. skrapt på nått sätt. Jag har inte haft feber, heller ingen molande värk, mer än idag lite smått då.Åhh jag orkar inte en gång till men sjukhus :(Hur länge gick du med det innan du sökte hjälp??
  • Anonym

Symtom för inflammation i äggledare eller livmoder yttrar sig genom smärtor i nerdre delen av buken och ofta feber.
    Inflammationen kan vara akut med plötsliga svåra symtom eller kronisk med mer obestämda symtom som lätt molande värk i bukens nedre del och smärta i korsryggen.Ofta förekommer tjocka illaluktande flytningar från underlivet.

Inflammationen kan orsakas antingen av könssjukdomar eller även av varbakterier.

Jag tycker absolut att du ska söka läkare om dina besvär fortsätter inom de närmsta dagarna. En obehandlad infektion kan sprida sig till äggstockarna eller till bukhinnan så att man får bukhinneinflammation.

• Emmy06

Jag kan inte riktigt svara på din fråga, men illaluktande flytningar kan vara tecken på infektion av något slag. Jag har haft rikliga flytningar och blödningar och då har bm förklarat att om det är en infektion så luktar det väldigt illa, typ som sur fisk. Man måste göra en undersökning för att få besked. För min del var det helt normala flytningar som inte luktade något. Det är inte bra att gå med infektion i underlivet, så jag hade ringt och bokat tid för undersökning om jag var du! Lycka till!

• Mylla

Ja, det låter som bakteriell vaginos. Flytningar som stinker. Du kanske har ev UVI på gång också. (Det kan sprida sig dit)  Ont i magen och kissar ofta är symtom på det.

Man får en antibiotikakur om det är så.

Drick mycket vatten eller någon sur juice, det motverkar att ev. UVI blir ännu sämre, tills du hinner få behandling. Det kan vara väldigt plågsamt om den blir elak. Hemlis

• Anonym (oro)

hade ni några förändringar i urinvägarna då? jag menar att ni kissade oftare eller aå??

• Mylla

Dom kan mest troligt behandla dig utan gynundersökning, om du ber om det. Men urinprover borde behövas.

• Anonym (oro)
    Mylla skrev 2007-06-28 21:48:27 följande:
    Dom kan mest troligt behandla dig utan gynundersökning, om du ber om det. Men urinprover borde behövas.
    okej tack, jag ska ringa gyn imorn
Svar på tråden Kan det vara inflammation i livmodern??