• ommseif

SAS - vad håller dom på med??

Hur ska man kunna resa med sina barn inom Sverige på ett normalt vis?

Jag reser själv på ungdomsbiljett och min 3åriga son måste därför också bokas in på ungdomsbiljett (för han är ju för liten för att kunna boka en ensam barnbiljett)
    Bokar via Internet MEN det går inte att skriva in hans riktiga ålder, eftersom systemet då också protesterar för att han han för ung för att åka på ungdomsbiljett (!)

Så har pratat med Internetsupporten på SAS och de säger "skriv in där på hans ålder att han är född ex 1994 istället för 2004, och ring sen in hit igen så ändrar vi hans ålder i bokningen"
    Så såhär har jag gjort när jag bokat, och TREDJE GÅNGEN nu har det blivit bara en massa strul av alltihopa. Två första gångerna så har incheckningspersonalen där vi först checkat in bara tittat lite oroligt på skärmen som hon har framför sig, knapprat lite på tangenbordet, sen *klart* inga problem.
    MEN sen har vi upptäckt att de därmed också dragit på mitt VISAkort (utan att jag godkänt eller fått veta något om detta) priset för ytterligare en biljett!!
    (hur kul är det när man är på semester, och helt plötsligt är det flera tusen mindre på kontot!?!)
    Givetvis har de betalat tillbaka pengarna, när jag ringt och påpekat deras misstag,
    Och har såklart skällt på dem och frågat vad det är , Hur kan det hända inte en UTAN två - tre ggr!
    Men de säger att nej, allt såg grönt ut innan, men inte sen på flygplatsen....
    AAAH blir sååå less på SAS nu!
    Nu är det alltså TREDJE GÅNGEN! som de strular till det!
    Denna gång var jag så noga också, när jag pratade med de på internetsupporten så beskrev jag och förklarade att vi haft en massa problem innan, och att jag inte ville att det skulle hända igen! Och han på supporten sa, att "nej allt är OK och rätt nu, och det kommer inte att vara några probelm"
    MY A**
    När vi kom till flygplatsen och skulle checka in så säger mannen denna gång bara att "det finns ingen biljett på din son"
    och sen står han bara och tittar mot oss. "Ni får ringa till bokningen och ta det med dem, men ni kommer inte med detta flyg"
    Alltså det är ju så man inte vet om man ska skratta eller gråta.
    Blev så förbannad så ****

Skulle aldrig mer åka med SAS om det inte vore så att det är bara dem som har flyg som går fram till mina föräldrar, dit vi brukar åka lite då& då.... SUCK!

Är det bara jag som haft detta problem eller nån annan som haft liknande problem?

• Svar på tråden SAS - vad håller dom på med??
  • Lilja84

Vi har samma skit vi , båda 2 är under 25 och äldsta barnet är 3 och varje bokning är käpprätt åt skogen .
    Senaste gången sa dom att dottern inte var bokad och att vi skulle få lägga ut 1000 kr extra trots att pengarna dragits från kortet redan + att det var bekräftat att dottern fann bokad .
    Man ska väl inte behöva betala VUXENbiljett för en 3 åring?
    När man själv som är 22 kan åka på ungdomsbiljett.

Vi kan väl inte vara den ända familjen i sverige där båda föräldrar råkar vara under 25 och har småbarn varav 1 av dom är 3 år .

• ommseif

Ja, jag ska ringa och skälla lite till på dem, *Suck*
    varför varför varför

Och hur kul är det att personalen säger "ni kommer inte med detta flyg" Ring själva och fixa allt själva
    VA???

Men efter mycket protester, och Jag VÄGRADE accepera att vi skulle vänta 4timmar på flygplatsen, eller åka hem, vänta sen åka tillbaka - PGA deras ***strul
    Så kunde de *fixa* det tillslut, så att vi kom med de plan vi skulle.

haha, vilket skämt, vilken service?
    Att man måste stå och bråka med dem för att de ska hjälpa till och fixa till det strul som de själva (=SAS) åstadkommit!

Svar på tråden SAS - vad håller dom på med??