• Flizan30

Knöl på foten- trånga skor!

I våras fick jag en knöl på utsidan av ena lilltån när jag hade på mig mina nike sportskor för första gången. Det blev sedna infekterat och jag hade jätteont vilka skor jag än tog på mig. När jag till sist gick till en fotvårdsterapetut så visade det sig att det var en liktorn och var i såret. Nu 3 mån senare är den fortfarande en hård stor knöl på utsidan av lilltån. Vet inte om jag ngonsin kommer att f bort den och hur? varför blir det knölar av trånga skor? Jag ahr ganska breda fötter och antagligen så trycker de emot för mycket(dock inget jag känenr av när jag går att de är).

• Svar på tråden Knöl på foten- trånga skor!
  • Skrutt och Skrot

Prova att ta bort den med compeed liktornsplåster, jag fick bort mina med det. Finns på apoteket och kanske även i vanliga affärer.

• Flizan30

Men är det verkligen liktorn som inte har gått bort? Jag tycker mer att det känns som om jag har ngot under som är hårt och svullet.. typ brosk eller liknande.

• Miss USA

Finns en diagnos som heter hallux valgus, försök googla på den

You say I'm a bitch like it's a bad thing
  • Clever LG

Jag ska opereras för hallux valgus nu i höst. Det är en broskbildning vid stotåleden som gör att tårna kan vridas. Det gör oerhört ont speciellt vid trånga skor.

Kan ju vara H.V eller något annat. Kanske kolla med VC?

• vis69

Jag har en sån knöl på hälen, efter att ha gått i för trånga skor. Det är nog 15 år sedan jag fick den, och den är kvar än men gör inte det minsta ont!

• Flizan30

jag har knölen på lilltån och intne stortån så det kan väl inte vara hallux v?
    VIQ: jag misstänker att det är en sådan knöl jag har fått p lilltn. Väldigt irriterande då jag redan har breda fötter och inte vill ha ännu bredare pga knöl( jag har ju redan svrt att hitta skor som passar..grr) Jag har ocks en sådan knöl p hälen som jag fått för flera r sedan när jag haft skoskav och jag märker att dem brukar växa lite när man har trånga skor. Nä imorgon skall jag köpa nya skor.blir förbannad på den här knölen..

• Skrutt och Skrot
    Flizan30 skrev 2007-06-28 21:47:34 följande:
    Men är det verkligen liktorn som inte har gått bort? Jag tycker mer att det känns som om jag har ngot under som är hårt och svullet.. typ brosk eller liknande.
    Det behöver ju inte vara en liktorn utan brosk som du säger. Har för mig att mina var svullna, hårda knölar med en liiiiten prick i. Men prova ett sånt plåster, de var inte speciellt dyra.
Svar på tråden Knöl på foten- trånga skor!