• Förhoppningar

Du som inte äter efter kl 18...

Det sägs ju att man inte ska äta efter kl 18. Men det fixar inte jag. Jag är skithungrig vid 21-22. Går och lägger mig vid 24.

Du som inte äter efter kl 18 - när går du och lägger dig??

Själv skulle jag i så fall behöva hoppa i säng senst 20 för att fixa det!

• Svar på tråden Du som inte äter efter kl 18...
  • Amarone Classico

Oj, den metoden trodde jag var "ute".

Vad jag har hört så ska man äta regelbundet för att hålla igång förbränningen.

Ska bli spännande att se om någon svarar att de gör så!

Maktgalen Otrevlig Partisk Ohjälpsam Översittare
  • Linda1976

Det finns ingen anledning att inte äta efter 18, så länge man äter vettiga saker! Det är det totala intaget av kcal i förhållande till vad man gör av med som är avgörande, inte vilka klockslag man äter på (även om regelbundna tider är att föredra).

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Förhoppningar

Jag håller totalt med er. Men kom att prata om detta fenomen med en vän. Var därför tvungen att höra om det finns ngn som lever efter detta, och när personen/na i så fall hoppar till kojs.

Som sagt. Jag skulle behöva hoppa i säng typ 20.00.

• Linda1976

Och jag som slutar jobba kl 19 på måndagar, när ska jag äta? De dagarna får jag ingen middag

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Amarone Classico
    Förhoppningar skrev 2007-06-28 22:30:16 följande:
    Jag håller totalt med er. Men kom att prata om detta fenomen med en vän. Var därför tvungen att höra om det finns ngn som lever efter detta, och när personen/na i så fall hoppar till kojs. Som sagt. Jag skulle behöva hoppa i säng typ 20.00.
    Ja, jag vill också veta

Nu kom jag att tänka på hur hungrig jag är, så jag går och äter lite. Observera klockslaget
    Maktgalen Otrevlig Partisk Ohjälpsam Översittare
  • Förhoppningar

Amarone Classico skrev 2007-06-28 22:36:41 följande:

Ja, jag vill också veta Nu kom jag att tänka på hur hungrig jag är, så jag går och äter lite. Observera klockslaget
    He he. Jag gjorde dig sällskap!
  • Sweetie

JAg äter inte efter 18-19... Lägger mig runt 00 oftast...  Dricker mycket vatten och blir jag hungrig så blir det frukt jag äter då eller lite yoggi..

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fru N07

Jag sitter &ter nu!!!!!

Macka med Nutella på, jummi.

Lär dig livets stora gåta Älska glömma & förlåta.
  • lillagryn2

Jag lever efter detta och håller mig i toppform. vill inte ha magen full när jag sover i enlighet med mina hälsoprinciper. Äter en lätt frukost, rejäl lunch och en lätt middag. Frukt och grönt mellan. Väger 62-63 kilo till 177 cm och det är mest muskler eftersom jag tränar mycket.

• Eisa
    Jag åt inte efter 18 förr.
    La mig kanske 01-02
    var skithungrig men gick ner 8 kilo så det var det värt - då!
    idag är jag smart och skulle aldrig göra så.
Svar på tråden Du som inte äter efter kl 18...