Fästingmedel eller fästinghalsband till katt?
Vilket är bäst? Sånt där medel som man gnuggar in i nacken på katten (Frontline) eller fästinghalsband (namn?)?
Vill gärna höra era erfarenheter!
Vilket är bäst? Sånt där medel som man gnuggar in i nacken på katten (Frontline) eller fästinghalsband (namn?)?
Vill gärna höra era erfarenheter!
jag tycker ju frontline är väldigt bra.
Men fästinghalsband (heter väl bara så?? Finns i djuraffären) funkar bra det med, och är billigare med mindre bekämpningsmedel i...
Frontline är jätte bra och super smidigt att ta på kissen!!
Vår katt hade alltid, varje dag, 5-10 fästingar, nu har han haft frontline sedan 15/6 och vi har inte tagit en fästing sedan dess!!
Tack för era svar, vi börjar att testa Frontline då.
Frontline hjälpte i 1 vecka ungefär på våra katter och halsbandet hjälpte inte alls så frontline var ju bättre men ändå inte fullt så bra...
Det finns tydligen hemmakok man kan göra och spruta på katten som ska vara bra, jag ska försöka ta reda på receptet..
halsband skulle jag inte välja ifall katten skulle råka fastna med det! Frontline har fungerat bra på mina katter, dom blir ju inte totalt fästingfria, man får ju kamma igenom dom ändå, men det blir mycket mindre fästingar! Fast vi bor iofs i ett väldigt fästingrikt område(40-50 st per dag utan medel)
Våran katt får fästingar trots Frontline tyvärr men å andra sidan får hudnarna fästingar trots sina halsband!
Men de får absolut mycket mindre än annars!
jo det gör dom säkert, men jag har inte sett fästinghalsband med resår...