• emejo128

Tapetråd... någon?

Jag håller på och letar tapeter till vårt sovrum nu. Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha? Kan någon hjälpa mig?

Rummet är ganska stort med snedtak. Sängen står mot snedtaket, men det är ändå så pass mycket plats där att man kan sitta upp i sängen (som är hög) och läsa utan att slå i snedtaket. Det kan kanske vara 1½ meter med rak vägg innan snedtaket börjar.

I övrigt är väggen motsatt till där sängen står full av garderober (som jag skulle vilja trolla bort men som vi är i stort behov av). Jag gillar lantlig inredning och bäddar bara med vita påslakan. Har ett blått quiltat överkast också, men det går ju byta... Huset är från år 1900 och det är beläget mitt ute på vischan, så lantlig inredning är det som gäller helt enkelt.

Vad ska vi ha för tapeter?

• Svar på tråden Tapetråd... någon?
  • Linda1976

kolla in www.midbec.se MASSOR med fint.

eller www.tapetorama.se

Kanske gräddvita tapeter med medaljonger i lite gräddvit pärlemor?

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • emejo128

Tack för tipset. Båda länkarna är lagda i mina favoriter. Medaljongtapeter tycker jag om. Vi ska ha sådana i vitt nere i vardagsrummet (som också ska gå lite i lantlig stil förstås).

• Fru Söderlund

Vi köpte tapeter från eco design till våra fondväggar. Super snygga färger och mönster!

• emejo128

Ja, Eco har jag kollat på. Just Designkollektionen känns lite väl modern för det rummet. Men de är väldigt fina. Gillar dem med vågor som går som i ovaler... om du förstår vilka jag menar.

• Blondelindis

Kolla in min tapet jag har i hallen,många som gillar den fast att den e väldigt vågad
    Den  e med på några bilder i mitt galleri på "mina vänner" och i mappen Isabellas namngivelsekals,en bild på min bror & hans tjej när dem står i hallen kanske inte passar i ett sovrum iof

• emejo128

Blondelinds: Ja, den var väldigt vågad men döhäftig. Jag skulle ha velat haft något sådant som verkligen sticker ut om vi bott kvar i huset inne i stan. Här, ute på landet, känns det lite väl häftigt. Det är mer Carl Larsson stil här ute...

Svar på tråden Tapetråd... någon?