• Amye

Mobiltelefon till en 6 åring?

Undrar bara om det är många 6-7 åringar som har en egen mobiltelefon. Makens son har en egen mobiltelefon och jag tycker han är för liten för att ha det (Han fick den av sin mormor) Har dom nytta av den när dom är så små? Eller är det bara jag som tycker att det är konstigt? Jag vill inte att han har den när han är hemma hos oss då jag är livrädd att någon av hans småsyskon ska ta den så den blir förstörd! Hur ska man göra och hur ska man förklara?

Stolt mamma till två töser kärlek
  • Svar på tråden Mobiltelefon till en 6 åring?
  • Lalalong

Har en vän vars barn på 5 och 8 har varsinn mobiltelefon. Personligen tycker jag det är helknasigt då jag inte ser behovet av det alls! Grejen var att de sålde jultidningar i julas och 5 åringen tjänade ihop så hon fick en mobil med kontantkort. 8 åringen fick sen en mobil i julklapp. 5 åringen hade ju "tjänat" ihop den själv och valde den själv... så man kan väl inte säga så mycket. Men visst är det knas? Vad ska de med den till??

Jag tycker du kan säga det. Att det finns ingen mening att pojken har en mobil när han är hos er och då är det bara onödigt att han tar med den för det är synd om den skulle råka gå sönder. Det är ju inte konstigare än så egentligen.

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Miss Lau

Min 7-åring har ingen, och han har aldrig frågat efter någon heller. Tror inte ens att han vet hur man ringer från en mobil?

Jag tycker att det är för tidigt om det är "bara för att ha" en mobil. Men om det finns en speciell anledning så kanske det är ok.

• Jenna3

Mina tre barn har en gemensam (gammal) mobil som dom får ta med om dom ska någonstans utan oss. T.ex. med kompis familj...
    Dom två äldsta tjatade om en MODERN ett tag..."alla andra har det i klassen"...tihi...men det har dom slutat med. För jag köper inget bara för att "alla andra" har ngt.
    Mina är 7-11 år.

• Amye
    Lalalong

Nej jag ser heller ingen anledning till att dom har mobiltelefoner Men då talar vi om att han får lägga undan den men det kommer att bli protester ojoj gruvar mig redan

Valmar

Det finns tyvärr ingen anledning...
  • Jenna3

Min yngsta använder den aldrig. Dom två stora typ en gång i månaden...

• emma brolin

Hade jag aldrig gått med på. men vid 10-12. så man kan få tag på dem. om de nu svarar

• Amye

Jenna3

Men då finns det en anledning
    Men föräldrarna bor ju nära varandra och vi har vanlig telefon så han kan ringa

• emma brolin

Glömde: en sexåring är ju inte iväg själv tex. så en telefon behövs ju inte för att få tag på dem.

• Zaria

Varför skall de ha det öht? Vilket syfte fyller det?

• Amye
    emma brolin skrev 2007-06-28 22:50:55 följande:
    Glömde: en sexåring är ju inte iväg själv tex. så en telefon behövs ju inte för att få tag på dem.
    Nej det är så jag tänker med! Och tänk om han tappar bort den när han är här det kommer bli ett herrans liv
    Zaria skrev 2007-06-28 22:51:01 följande:
    Varför skall de ha det öht? Vilket syfte fyller det?
    Ja du det undrar jag med
Svar på tråden Mobiltelefon till en 6 åring?