• Amerikanen

Fråga till er som mottagit ägg

Håller på att ta mig igenom mitt tredje missfall... jobbigt jobbigt... De första missfallet vet jag inte vad det berodde på men de två senaste har varit ofostriga graviditeter. Vi har ännu inte påbörjat någon utredning men kan det vara så att mina egna ägg är så dåliga (inte innehåller någon genetisk information) att jag kan komma att behöva donerade ägg för att föda ett friskt barn? Ni som tagit emot donerade ägg, av vilken anledning har ni fått genomgå äggdonation?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fråga till er som mottagit ägg
  • Fiaflopp

JAg har för dåliga ägg kom dom på efter 6 ivf med egna ägg...

• cetta

Jag har haft cancer och har därför inte livsdugliga egna ägg.

• Kyoko

Jag har inte kommit så lång men vem vet kanske en dag måste även jag göra det - ta emot donerade ägg. Jag har en kromosom förändring som heter balanserad translokation. Detta påverkar mina ägg så att en viss del är sjuka dvs. embryona blir obalanserade translokationer. Detta kan resultera i upprepade missfall eller som i vårt fall få ett barn som inte överlever utanför min livmoder. Nu genomgår jag IVF/PGD för att försöka analysera vilka embryon som är friska. Så jag hoppas fortfarande den vägen. Men upprepade missfall kan ju bero på så många olika saker. Det bästa är ju om du kommer under utredning så fort som möjligt så att du kan få om möjligt svar på din oro. Lycka till med fortsatt utredning.

• Future

Vi har gjort 5 IVF'er och troligtvis är mina ägg för skruttiga, trots bra fsh värden. 2 av IVF'erna har blivit avbrutna pga av för få ägg. Så nu går vidare med ÄD i nästa steg, som blir i augusti!

• Amerikanen

Tack för alla svar! Hoppas att allt läser sig för er och lycka till med era behandlingar!

• tessia

För min del har äggstockarna dragit sig tillbaka och har varken egen menstruation eller äggbildning. Jag väntar på äggdonation!
    Lycka till kram

• Sleepingbeuty

Jag körde IVF när jag var 42, 4 st. Få men bra ägg, men skalen var så hårda.Hade då FSH på 5.Sedan dess gick jag över till ÄD.Nu är jag 47 så åldern gör att det blir ett narurligt val.
    Fast jag hade nog lyckats om jag då hade vetat om att jag hade så höga TNF-Alfa värden.Så nu behandlas jag för det inför nästa ÄD.

• isisisis

Jag ska göra äggdonationsbehandling för att tiden rinner iväg.
    Jag är 43 i höst och chanserna med mina egna ägg är små.
    Har försökt i 2 år med 2 MF som resultat.Det tog 2 år att få till den andra.Den första gick på första försöket.

• FrökenS

Mina ägg är av dålig kvalite och jag svarade dåligt på medicineringen.Läkaren kunde inte tala om varför de är så, kan vara något genetiskt.

• Amerikanen

Tack ännu en gång för alla svar!

Svar på tråden Fråga till er som mottagit ägg