• Ruggugglan

Spä ut flytande Ipren med vatten?

Min dotter på 1,5år har feber. Ska ge henne flytande Ipren snart. Men undrar om man kan spä ut den med lite vatten för det är ju så trögflytande? Tar ju år och evigheter innan allt runnit ur den lilla koppen och lilldamen är inte alltför förtjust i medicin..

• Svar på tråden Spä ut flytande Ipren med vatten?
  • mammaNena

Varför inte spruta in den i munnen, med en spruta. mycket lättare.!

• emma brolin

har ju inte samma effekt. kan du inte spruta in det? och sen snabbt ge henne nåt att dricka?

iofs har man väl inte en spruta hemma så direkt men till en annan gång

• norgesessan

alvedon är tunnare....vet faktiskt inte hur ipren är, har bara använt stolpillar till barnen från ipren..

• Ruggugglan

Just nu är jag hos mina föräldrar och har bara flytande Ipren till hands och ingen spruta.. Men lyckades få i henne iprenen.

Hemma har jag alltid Alvedon, Ipren och stolpillar hemma. Och spruta vilket gör det hela enklare

norgesessan: Flytande Ipren är väldigt trögflytande. Min lillebror beskrev det som snor

• norgesessan

hmmm...va gott
    Vad skönt at det gick bra...et tips om hon brukar ha svårt for vissa mediciner är stolpiller...jag varvar mellan ipren stolpiller och panodil flytande...fast har en flaska alvedon också.
    JAg brukar börja med panodil, och funkar inte det innan en timme, eller om febern stiger, så ger jag ipren...(min stora kille är veldigt känslig for feber, min lille är inte det).

min lille brukar inte få ipren. (behöver inte)

Svar på tråden Spä ut flytande Ipren med vatten?