Espresso House har inte tagit över coffee cup, utan både företagen har blivit uppköpta av ett företag i england, som valt att slå ihop företagen.
Och eftersom det fanns fler Espresso House än Coffee Cup så valde man att omprofilera Coffee Cup till Espresso House-ställen istället för vice versa. (så ej bara i stockholm, alla coffee cup kommer bli EH)
Sen det nya stamkortet är ju dökäckt, det är ju ett kort som kostar 20 kr första gången man skaffar det bara. Därefter kostar det inget, du kan ladda på pengar och du får automatiskt 20 procent rabatt på allt take away när du betalar med det. Så den där 32 kronors lilla latten blir ju isåfall 32 - 20%(6,4) = 25,6. Och då får man väl säga att inte prisökningen har varit så väldans stor ändå? :)
Och att kaffét smakar blä, jättesynd. Men man får inte glömma att espresso osv är ett hantverk och det är jätteviktigt vem som står bakom spakarna.
De nyanställer ju mycket nu och antagligen var det någon som håller på att lär upp sig. Som säkert anstränger sig för att bli bättre och så med.
Finns många jätteduktiga baristor med, bland annat Emma Andersson som jobbar på Espresso House i Gallerian (omprofilerad coffee cup). Vann ju Beige Award för sveriges bästa latte.
:)