• vattu

bli av med dålig lukt i tvättmaskin, hjälp!

Hej!!
    Snälla kan någon hjälpa mej. efter jag tvättat mina kläder så luktar det jätte illa. jag har försökt med allt känns det som. Citronsyra, ättika, klorin men inget hjälper, jag har oxå ren gjort ventilen och inne i maskinen. någon som har något bra tips maskinen är ca 3 år gammal.. Tack

• Svar på tråden bli av med dålig lukt i tvättmaskin, hjälp!
  • Jossisen

Kör en varm maskin(90 grader) så brukar det bli bättre. Tänk på att låta luckan stå öppen när ni inte tvättar så att det inte är ständigt fuktigt där utan får vädra.

• Lynx

Testa att köra maskinen tom i 90 grader,häll i citronsyra i tvättmedelsfacket!
    Jag hade problem m dålig lukt i vår maskin,men så gjorde jag så två gånger o nu luktar den inte illa längre...

• Millo

Tänk på att ta ut tvätten så fort maskinen är klar. Tvätten behöver inte ligga länge i för att det ska lukta illa, lite gummi. Jag brukar alltid ha luckan och tvättmedelsfacket öppna när den inte används.

• nublu

Och för att underhålla fräschheten kör man en 60-tvätt alltemellanåt. Annars flyttar Stinky snart in igen. *urk*

• vattu

tack men jag har gjort det flera gånger men det hjälper inte, suck.. ska testa en gång till...

• Lantisen

Har ett kanon tips som jag fått av en som är tvättmaskinsreparatör.

lägg en diskmaskinstablett i trumman på tvättmaskinen och kör ett program på 90 grader. Sen är den superfräcsh igen!!!!
    Jag tycker att det hjälper jätte bra!!!!

Victors mamma
  • Cat3

Du ska tvätta en maskin varmt samt med "vittvättmedel" inte kulör eller color. Det innehåller något ämne som tar bort det sura. Kläder som luktar surt kan du tvätta om i 60 grader och i vittvättmedel.

• Trollens mamma

Lantisen tips ska jag prova!Tack!

Har nämligen oxå problem me dålig lukt i tvättmaskinen,och tänkte på det idag att nåt måste jag göra åt det.

• vattu

tack alla för era svar.. nu ska jag testa mej fram...

Svar på tråden bli av med dålig lukt i tvättmaskin, hjälp!